Ook draadloos op m'n laptop??

Status
Niet open voor verdere reacties.

semmie

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Berichten
32
Hallo,

Ik heb op m'n desktopPC draadloos internet geïnstalleerd. Kostte wat moeite maar het werkt. Nu wil ik ook op m'n laptop draadloos internet hebben en het liefst ook de bestanden van m'n desktop bekijken en bewerken. Als ik nu bij draadloze netwerkverbinding op m'n laptop kijk is de lijst helemaal leeg!! Ik dacht even dat ik het snapte maar ben nu helemaal lost.

Wie helpt me even verder??

Alvast bedankt,

Marianne
 
Dus je hebt verbinding met de draadloze router met je laptop? Met andere woorden: je kunt op internet?

Met welke besturingssystemen werk je? (Op je desktop en op je laptop)
 
Nou net wat Tha Devil zegt, als je via een draadloze router werkt, dan zou je op de laptop dezelfde draadloze verbinding moeten gaan maken als dat je op de desktop hebt gedaan. Alleen uiteraard ander naam en sleutel gebruiken. Dan kun je ook nog in de router aangeven dat die 2 draadloze netwerken met mekaar mogen comuniceren, en dan heb je feitelijk een gewoon netwerk met 2 pc,s die mekaar mogen zien en benaderen. En op beide ook nog internet.
 
Het is toch de gewone situatie?: een WLAN router, twee pc's
een doet het en een niet?
Naar ik begrijp kan de laptop helemaal geen netwerken vinden.
Staat de WLAN-adapter aan, vaak kan deze aan en uitgezet worden met een knop of toets.


enne
Wees eerlijk, iets wat je niet kunt, niet doen.
ik zou dan helemaal niets meer moeten doen:p
 
Dus als ik het goed begrijp leg ik op de laptop een 2e draadloze verbinding aan Bijv. desktop is Semmie1 en laptop is Semmie2. Dat maakt het al weer een stuk duidelijker. Ik ga vanavond gelijk aan de slag.

Marianne
 
Als ik zowel m'n PC als laptop draadloos heb communiceren met m'n router, hoe laat ik dan m'n PC met m'n laptop communiceren? Waar stel ik dat in?
 
"wizard netwerk instellen" uitvoeren op beide computers.
bestandsen printer deling in schakelen.
je komt daar via start-> bureau-accessoires->communicatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan