ook een geluidsprobleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

richardrompas

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Hallo!

Wie kan me helpen aan de juiste driver? Ik heb mn pc geformatteerd en xp ultimate erop gezet. Alles ziet er zeer mooi uit, maarrrrr.......nu heb ik van realtek de WDM_R184 driver erop gezet en er komt geen geluid uit. Bij WMP geeft hij dan ook de staandaard fout dat er geen geluidsapparaten gevonden zijn. Ik heb een winfast moederbord en een en 8600gt videokaart van asus. Drivers van t moederbord weet ik niet te vinden maar heeft t wel altijd gedaan.

Welke driver moet ik dan hebben?

die heb ik dus geprobeerd maar ik probeer hem nog wel een keer, ik las ergens een topic over dat de software wel geinstalleerd is maar dat je m even moet laten herkennen

als dat niet lukt kan je anders even je geluidskaart deinstraleren en opnieuw installeren direct met de goeie drivers!

Ja, dat denk ik ook, maar wat voor een geluidskaart/ingebouwde heb je?

Laatst bewerkt:
Dit kan je zien met Belarc Advisor. Als je een realtek hebt zal je gewoon de standaard driver moeten installeren denk ik zo. Probeer die maar uit de je dacht dat het was!
Succes!

Het gaat om je multimedia! Ben je hier achtergekomen via belarc? Onder het kopje multimedia staat wat voor geluidspul je erin hebt zitten!

untitled.jpg

untitled1.jpg

Dan weet ik het helaas ook niet... Wat je alleen nog kan doen is in apparaat beheer kijken of je geluidskaart niet is uitgeschakeld... Anders weet ik het niet. Succes.....:o

Man ik baal nu echt!

Drivers geinstalleerd welke op die site stonden(voor het mobo). Heb er 2 gedaan en al ldie kleintjes van 355kb weet ik niet wat ik er mee aanmoet maar die leken mij ook niet echt belangrijk voor t geluid. Hierna heb ik m hergestard, opnieuw wmd_184 geinstalleerd, herstart maar weer niets en de software wordt ook niet gevonden bij het config scherm!:confused:

Wie o wie het is zo stil hier:p

Hoi !

Staat in je bios bij "on-board-devices" de audio wel ingeschakeld ?

Anders wordt het nooit gevonden door een diagnose-programma.

Greetz,

Harry.

staat bij mij in de bios op auto en kan alleen disabld kiezen. Die staat dus al goed denk ik. Verder gekozen voor optimized defaults en nog steeds niets

Kom in dat lijstje [misschien lees ik er over heen] geen chipset tegen... heb je na installatie van XP, de drivers voor het moederboard [chipset] geinstalleerd...?

Hoi !

Tja......ik keek nog es in je Belarc-overzicht en zie daar tot m'n verbazing: Win XP mediacentre edition ServicePack 3 staan !!

Die versie bestaat officieel helemaal niet.

De drivers die o.a. @ErpCity je aangeeft zijn voor Vista !!

Dus: je installatie is GEEN Vista maar een z.g.modded XP-versie, door een of andere hacker in elkaar gezet.

Dan moet je ook niet verwachten dat alles werkt, maar er lekker zelf mee aanrommelen en niet iedereen hier op het verkeerde been zetten !

Greetz,

Harry.

ik dacht dat dat gewoon een bestaande versie was dat media gebeuren:confused: Vandaar dat t niet werkt... Sorry dat ik dan vragen hierover heb gesteld maar ik dacht dat dit een versie was die gewoon bestond. Terug naar default xp dan maar.

Sorry allen!!!:o:o:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan