ook een installatie probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter njgv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hallo, ik heb nagenoeg hetzelfde probleem als mijn voorgangers.
Heb een dig. cam Trust 710 en heb geinstalleerd volgens de gebruiksaanwijzing. (eerst de driver en dan pas het usb stekkertje erin. Echter de camera wordt niet gevonden. Er staat wel prik op de usb poort want de camera treedt in werking als de stekker wordt aangesloten. Er verschijnt even een zandlopertje en daarna gebeurt er niets meer. Ook vreemd is dat ik de camera niet terugvindt in app.beheer, noch als toegevoegd bij scanners/camera's in het configuratie scherm.
Mogelijk doe ik toch iets verkeerd, maar wat???
Ik weet niet hoe ik e.e.a. moet oplossen!
Draai onder Win-98 SE
Iemand suggesties svp!
Nico.

Laatst bewerkt:
probeer eens naar het configuratiescherm te gaan, vervolgens de stekker van de camera in de usb port te stoppen, en vervolgens bij 'nieuwe hardware' nieuwe hardware laten detecteren.
Als het goed is wordt dan de camera dan wel gevonden, en zal windows zelf de drivers vinden.

heb je suggestie geprobeerd. De wizard vindt geen nieuwe hardware. Indien ik het apparaat handmatig selecteer, deelt de pc mij mede dat hij deze reeds heeft geinstalleerd.
Da's vreemd, want zoals gezegd vind ik hem niet terug in app. beheer en dat zou toch moeten

Probleem opgelost

Ik meld even dat mijn probleem is opgelost.
Ik bleef maar de usb stekker erin en eruit halen, teneinde de camera door windows te laten detecteren, hetgeen maar niet wilde lukken.
Ik heb toen de camera middels de usb kabel aan de pc bevestigd laten zitten en de pc opnieuw opgestart.
Vervolgens ben ik naar start-programma's gegaan en heb de camera opgestart en zowaar het werkte!
Dus in mijn geval niks zoeken en detecteren. Het heeft me alleen wel een hoop tijd en wat onbetamelijke woorden gekost.
Mogelijk dat dit probleem bij meerdere helpmijers m.b.t. installatieproblemen voorkomt. Het loont de moeite om deze optie dan eens uit te proberen.
Waarvan akte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan