Ook een "probleem" met 2e beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb een Dell L1950g monitor met een dvi? aansluiting aangesloten op het dockingstation van mijn Dell 6910 laptop en dat fuctioneerd prima. Een tweede scherm heb ik ook op de dockingstation aangesloten met een gewone vga kabel. Vervolgens heb ik dat tweede scherm geactiveerd, en ook daar heb ik beeld. Alleen krijg ik op dat tweede scherm alleen mijn bureaublad achtergrond te zien en verder niets. Bureaublad uitbreiden naar het tweede scherm is ingeschakeld maar ik kian er eigenlijk niets mee. Ik dacht dat ik met twee schermen op de een bijv, kon internetten en op het tweede scherm bijv. kon mailen:o Wat doe ik verkeerd? (diverse topics nageplozen maar kom er niet uit).
mvrgr. Kanyarat.

Je kan programma's toch naar het ander scherm slepen ?

Dat klopt. Maar als ik bijvoorbeeld het internet icoontje naar het 2e scherm sleep en ik dubbelklik, dan wordt het geopend op het hoofdscherm en niet op het 2e scherm. Daar zie ik alleen de bureaubladachtergrond en verder niets. Ik dacht dat je met 2 schermen in twee verschillende programma's tegelijk kon werken. Of zie ik dat verkeerd?

Je opent in het eerste scherm de applicatie en sleept het geopende scherm DAARNA naar het tweede beeldscherm.

..... Ik dacht dat ik met twee schermen op de een bijv, kon internetten en op het tweede scherm bijv. kon mailen:o Wat doe ik verkeerd? (diverse topics nageplozen maar kom er niet uit).
mvrgr. Kanyarat.

Dat werken met twee verschillende applicaties gaat zo niet werken.
Daarvoor zou je twee aparte grafische kaarten in je laptop moeten hebben ......

Ja, dat werkt beter maar als ik bijv. op mijn hoofdscherm mijn mail open en sleep dat naar het 2e scherm dan gaat dat maar als ik op het 1e scherm bijv. internet explorer open en wil vervolgens een mail beantwoorden op het 2e scherm, dan verplaatst zich dat weer naar het 1e scherm. Of wil ik iets dat niet kan?

Hoi,

Inderdaad wil je iets wat niet kan. Dat probeerde ik net al duidelijk te maken.

Een 2e scherm heeft dus eigenlijk weinig zin. In ieder geval begrijp ik het nu een beetje. Bedankt:thumb:

Een 2e scherm heeft dus eigenlijk weinig zin. In ieder geval begrijp ik het nu een beetje. Bedankt:thumb:

Als je het tweede scherm denkt te gebruiken om tegelijkertijd twee verschillende applicaties te willen gebruiken (bijvoorbeeld Internet explorer en windows mail) heeft het inderdaad geen zin.

In sluit 'thuis' mijn laptop vaak aan op een 'riante' externe monitor, toetsenbord en muis.
Dus gebruik mijn laptop dan als pc, wat toch vaak prettiger werkt als je lang achter het apparaat zit. En dan heeft het wél zin natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan