Ook hier Computer start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramakers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2013
Hallo,
Een weekje geleden startte ik mijn pc op. Mijn beeldscherm startte niet mee op? Dan de startknop ingedrukt houden tot hij uitviel. Controle gedaan van alle aansluitingen, alles ok. Beeldscherm manueel ingeschakeld, deze is ok. Dan de pc opnieuw opgestart, weer geen beeld en geen schijf activiteit, de schijven draaien, maar er word niet gelezen.
Dan weer de de startknop ingedrukt houden tot hij uitviel, maar bij het loslaten herstart de pc spontaan? Hij bleef dit doen. Dan de netkabel eruit gehaald. Nog eens alle kabels nagekeken zonder fout. De net kabel erin gestoken, maar dan gebeurde er niets meer. Totaal geen leven in te krijgen.

Eerste gedacht was de voeding. Deze losgemaakt van het moederbord. Test: +5volt standby: ok, Manueel opstarten: ok, +5v en +12v ok. Als ik de voeding manueel opstart met de stekker op het mobo, starten alle fans en schijven op, maar geen beeld of schijf activiteit.
Dan misschien de start knop? Nagemeten: Ok. Pennen op het moederbord verbonden: Geen leven.

Dan moet het moederbord kapot zijn natuurlijk!
Ik een nieuw bordje besteld en geplaatst. Maar zonder resultaat. Geen leven te krijgen in de kast.

Als de CPU kapot zou zijn dan denk ik toch dat de fans zouden draaien als ik het bord probeer op te starten, al is het maar voor heel even. Of zie ik dit fout?

Wie kan hier helderheid in brengen?

Met vriendelijke groet.

'n gok,

Na al je getest en tijd die je er aan besteed hebt, denk ik dat je het toch bij de voeding moet zoeken.
Succes ermee.

Nee, ik denk dat de videokaart kapot is want de pc zelf start wel op. Dus even de onboard testen door je videokaart eruit te halen en een VGA of DVI aansluiting van het scherm rechtstreeks in je moederbord te pluggen.

De pc start niet op. Ik heb eerst ook getest met de onboard video kaart van het originele moederbord, maar zonder resultaat. Ook op het nieuwe moederbord geen extra video kaart gebruikt.
Maar zoals gezegd totaal geen reactie bij het aanzetten, geen enkele fan draait, CPU, case, voeding alles blijft uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is je voeding kapot, dacht dat e.e.a wel mee startte. Als echt niets het meer doet, de voeding stekker erin zit, de switch van de voeding op aan staat, alles goed aangesloten is en alles nog een keer goed gecheckt is dan is het bijna altijd de voeding.

Het was inderdaad de voeding. Met een andere doet alles het. Ik snap alleen niet goed wat er met de voeding mis is, alle metingen zijn in orde en toch geen goed resultaat. Ik ga toch nog eens verder zoeken wat er mis is zodat we weten hoe we zo'n fout kunnen opsporen.
Alvast bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan