ook hier valt ie soms uit ( verbinding)

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijlrene

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
Hallo,

Ik heb even het forum doorgespit en ik heb ben een paar soort gelijke problemen tegen gekomen maar toch leek het me beter om een eigen topic aan te maken omdat het misschien toch net wat anders is.

Wij hebben sinds een week internet bij abel telecom. tot nu toe in principe weinig problemen met de verbinding zelf ( voor de rest ist het een %^&*( bedrijf maar dat ff offtopic)

Maar gister hadden we dat de verbinding even een paar seconde leek weg te vallen maar voor de rest geen problemen.

maar nu een uur lang hebben we een stuk of 4 a 5 keer gehad dat de verbinding helemaal weg leek te vallen voor minimaal een paar minuten tot een minuut of 10. (scheelde per keer)

Ik zal wat mer vertellen over de situatie:

Ik heb een copperjet modem van bbnet o.a. ( oranje) en zit bij abel telecom. de lampjes branden wel gewoon.

als ik in de webbalk ip intik zodat je in de configuratie komt van het modem staat hier dat alles is "connected"

MAAR toch kunnen we niet meer door met waar we bezig waren, en blijven sites gewoon hangen en kunnen we niets nieuws openen in ie of firefox.

Ook kunnen we niet bellen tijdens zo'n storing ( dit kan wel kloppen aangezien wij bellen en internet in 1 hebben)

Als ik via msn probleem oplossen doe, dan blijft deze hangen bij het controleren van het dns. kan dit er wat mee te maken hebben of niet?

Ik gok zelf dat de verbinding vanaf het bedrijf wel goed is maar dat er iets mis is in het modem bijvoorbeeld,

Verder zit er achter het modem nog een simpele switch ( 1 kabel erin en kan daarna worden doorgetrokken naar 4 diverse pc's) maar neem aan dat het daar niet aan kan liggen.

graag wat hulp gevraagt wat het probleem kan zijn. Aangezien wij ook werken vanuit huis is dit niet echt fijn.

Stel er moet iets geupdate worden voor het modem, heeft iemand enig idee hoe en waar dit moet??

Kun je naar start uitvoeren > cmd en daar ipconfig intypen? Als dat lukt maak daar eens een printscreen van en load deze up.

Kun je naar start uitvoeren > cmd en daar ipconfig intypen? Als dat lukt maak daar eens een printscreen van en load deze up.

sorry voor de late reactie.

Als ik dit doe dan krijg ik heel snel dat zwarte schermpje in beeld en gaat ie gelijk weer weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan