Ook ik heb geen geluid...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul11

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Hallo allemaal,

Ik heb geen geluid. Ik heb een compaq presario CQ50-100ED. Er staat een verse Windows XP PRO SP2 op. Eigenlijk doet alles het, behalve dus het geluid.

In apparaatbeheer staan geen kruisjes en gele vraagtekens, dus dat zou goed moeten zijn. Als ik naar Geluiden en audioapparaten ga staat er 'Geen audioapparaat.'

Ik heb er even een screenshotje bij gezet. Welke stappen moet ik nemen?

Groetjes, Paul

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    99,7 KB · Weergaven: 71
Heb jij je MOBO software er dan wel op staan?
Staat geluid daar niet bij?

Hallo Paul

Het screenschotje lijkt me duidelijk.
Al heb geen compaq en natuurlijk ook een andere geluidskaart ,bij mij staat er bij de hardware setup nog deze "Auzentech X-Fi Home Theater HD" dat is mijn geluidskaart met zo'n mooi ,helder en krachtig geluid dat je er gewoon bang van word.
Maar ik bedoel wel echt nog want die 5 dingetjes die bij jou staan heb ik ook en is standaard in windows.
Waar is jou geluidskaart ?

Is hij wel aangesloten op je pc ,zit hij goed in zijn slotje op je moederbord ,of moet hij meschien bij de bios staan aangeven omdat het een onboard geluidskaart is ?

Denk niet dat het aan de software ligt ,software installeren voor hardware die er niet is zal niet goed gaan.

Ik ken het probleem, je moet op zoek gaan naar high definition drivers van Realtek, dan heb je weer gewoon geluid.

ascreenshot.18.jpg

Bedankt voor de reacties. Ik ben in de BIOS geweest, maar daar vind ik nergens audio opties. De geluidskaart is inderdaad on-board.
Ook heb ik de Realtek High Definition Audio driver voor XP geïnstalleerd, maar geen succes.

In de bijlage wat ik in Everest gevonden heb. Blijkbaar is er een Nvidia geluidsdriver geïnstalleerd. Iemand nog een idee?

Bijlagen

• Everest.JPG
    Everest.JPG
    61,1 KB · Weergaven: 51
Nee als hij van Nvidia is, dan moet je die van Nvidia installeren. :o

Ik heb na een schone Windows install daar ook drivers staan, maar geen geluid. Door nu die High drivers te installeren werkt het wel. Raar maar waar.

Heb jij de updates al gedownload?
In die updates zit het ook voor je geluid. SP3

@Jedi Inderdaad logisch :o

Ik heb dus de NVIDIA High def driver geïnstalleerd. Niks...Wel bij foutmeldingen een hele irritante piep. Maar dat was de hele tijd al.

Hoi Paul

Dat is natuurlijk niet goed ,je een pc'tje van compaq en niet van nvidia waar compaq de grafische chip van koopt zoals vele andere dat ook doen.
Het is dus fabriekant voor grafische chips en en dat HD is gebeuren is iets wat de grafische kaart en bij weten geen stand alone geluids optie.
Wat intresanter info kan zijn is wat er bij everest staat bij pci/pnp audio en komt er van die info wat overeen met wat er in de tweede post in deze link staat ?
http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-PC-Sound-and-Audio/Audio-Doesnt-Work/td-p/70547
Wat een link naar een suport forum is van compaq is.

Ik hoop dat we zo een beetje in de goede richting en alvast veel succes.

Groetjes

Allen, het is gelukt.

Uiteindelijk is er in apparaatbeheer een geel vraagteken ontstaan voor geluid. Die is geïnstalleerd en toen deed alles het!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan