oorlog met Buffalo

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantien

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2001
Anderen, wijzer dan ik, hebben ervoor gezorgd dat ik draadloos kan werken met mijn Acer laptop, bestuurd met Windows Vista Business, browser Mozilla Firefox, email via Outlook 2003.

Email ontvangen gaat probleemloos. Echter, geregeld, maar niet altijd, kan ik geen email verzenden.
Ik kwam er achter dat dat gebeurde op momenten dat een mij onbekend draadloos netwerk genaamd Buffalo mijn verbinding bezet.

Nu maak ik eerst al mijn mails verzendklaar, verander dan via het configuratiescherm de verbinding, verzend vliegensvlug mijn mails en ben elke keer zwaar gefrustreerd. Soms blijft Buffalo een paar uur weg, maar soms lukt het maar net om mijn UIT-box leeg te krijgen. 's Nachts is Buffalo vaak afwezig maar ik wil gewoon op tijd naar bed kunnen.

Ik begrijp weinig van dit draadloze gedoe, maar hoe werk ik Buffalo mijn deur uit?
Alsjeblieft help.
jantien

2 mogelijkheden:
1. Omdat het een laptop is kun je ook gemakkelijk (voordat je die mailtjes gaat versturen) de laptop bedraad aansluiten aan de router.
2. Je zou in de router het kanaalnummer van de draadloze instellingen kunnen veranderen zodat je niet meer in het vaarwater van Buffalo verzeild kunt raken.

Tijs.

Beste Tijs,
ad 1: ik heb geld uitgegeven om juist draadloos te kunnen werken dus die nederlaag kies ik liever niet.
ad 2. kun je me uitleggen waar ik dat vind?

En punt 3: dit alles is erop gericht uit het vaarwater van Buffalo te blijven.
OK, maar waarom is er geen manier om Buffalo uit MIJN vaarwater te schoppen, nou ja, liefjes te lozen?
jantien

Vraag 3: Dat gaat niet, tenzij je vermoed dat dat draadloze netwerk 'te sterk' uitzendt. In dat geval kun je de die dienst bellen die zich ook bezighoudt met het uit de lucht halen van illegale radiozenders etc. (weet even de naam van die organisatie niet meer). EDIT: Zal vroeger de RadioControleDienst zijn geweest. hier informatie en links hierover.

Welk kanaal er vrij (of minste gebruikt) is kun je achterhalen met programma's. Ik ken er 2: Net Stumbler en InSSIDer

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat leuk. Er gaat voor deze zeventigjarige een hele nieuwe wereld open.
Moet nu stoppen maar ik ga dit gegarandeerd allemaal nalopen.
Hartelijk dank!
jantrien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan