Oortjes ALWEER kapot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terracotta Pie

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2010
Mijn oortjes zijn ALWEER kapot.

Gek genoeg is het altijd de rechter kant die het dan nog doet, en de linkerkant is dan kapot.
Heel irritant is dit...

Is er misschien een manier om dit zelf te repareren?

en hoe komt het dat mijn oortjes om de maand kapot zijn, terwijl andere mensen er jaren mee kunnen doen?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Hoi,

Ja misschien dat een ander wat anders er mee om gaat ;) neem aan het een mechanisch probleem is draad breuk misschien is het niet te achterhalen misschien waar de breuk zit.
en anders heb je toch garantie op die oortjes.

Laatst bewerkt:
merk?
zijn het toevallig oortjes die je krijgt bij je mp3/mp4 speler? als dit zo is: koop sennheiser oortjes, die zijn zeer goed, zelfs in extreme omstandigheden (vallen 3x per dag minstens, krijgen soms eens een wasbeurt, ...)

ps: kijk eens of de plug wel goed zit in de aansluiting? evengoed steek je hem er niet volledig in wat kan leiden tot het feit dat ene oortje gewoon niet verteld word wat te doen :)

Laatst bewerkt:
Ik had dus SennHeiser oortjes (heb ik ongeveer 2 maanden gehad).

En ik vind van mezelf dat ik er niet verkeerd mee omga.
gewoon normaal...

Hoi,

Dan naar de winkel voor garantie dat zou ik doen, maar mag ik vragen op welke apparatuur gebruik je ze?
En gezien de prijs niet rot bedoeld hoor zal je wel nieuwe krijgen opsturen en repareren is duurder denk ik zo

Laatst bewerkt:
Nou dat is dus het probleem...
Ik heb ze dus een soort van gevonden op school, haha :P

Maar het probleem is dat ik niet alleen deze oortjes al kapot heb...
Vele exemplaren gingen deze voor helaas... :(

Maar ik gebruik ze dus voor mijn Ipod Shuffle 2nd Generation.

Hoi,

Oke dan wordt het denk ik een nieuwe en op zich is sennheiser geen slecht merk is, misschien dat het dan toch aan de prijs:) ligt of je i-pod moet een probleem hebben maar dat zou je als je garantie nog hebt kunnen aan kaarten bij de winkel en eens melden dat je al een aantal stuks oortjes hebt gebruikt en elke keer je rechterkant stuk gaat misschien slecht contact in de i-pod
zit zomaar even mee te denken hoor

Laatst bewerkt:
Hmm... Aan de Ipod ligt het denk ik niet..
Op andere MP3 spelers heb ik dit probleem ook gehad.

Verder werken andere oortjes wel gewoon goed via mijn Ipodje ^^

maar eigelijk is mijn vraag nog steeds niet helemaal beantwoord

Is er een manier om ze zelf te repareren?

Hoi,

Zal je toch eerst moeten weten waar het aan ligt als je beweegt aan de draad rechts dan of bij de stekker gaat hij dan kraken of iets doen want kabel breuk lijkt mij het meest voor de hand liggende probleem

Als ik de plug zegmaar "draai" dan hoor ik wel af en toe geluid. maar het is onmogelijk om hem in dezelfde stand te blijven houden :P

Hoi,

Dan gok ik dat het dus bij het stekkertje zit je zou als je een beetje goed kan solderen een nieuw stekkertje erop solderen maar het is een priegel werk.

Hallo

koptel.png

Meestal onderbreking aansluitdraden.

De zwakke plaatsen heb ik omcirkeld.

Controle d.m.v. multimeter (ohm) de weerstand v/h spekertje controleren.

Heb aangeduid wat je waar moet meten van weerstand. (meestal 16 ohm per koptelefoon element)

Uiteraard dien je de beschikking te hebben hebben van een multimeter , indien nodig draadje beetje inkorten/vertinnen en opnieuw solderen.

Deze kun je volgens mij niet openen/herstellen daar deze gelijmd zijn.

Peter

Laatst bewerkt:
Als ik dit ga proberen verpest ik het nog harder dan dat het al was, dus de enige optie is gewoon nieuwe oortjes kopen ;) :thumb:

Toch vind ik het nog wel raar dat altijd de rechterkant kapot gaat.

Is dit gewoon stom toeval?

Hoi,

Ja dat zal stom toeval zijn succes met de nieuwe oordopjes :thumb:

De nieuwe hoofdtelefoon is niet voor niets tot iets meer ... geluk met hun!

:thumb:

Mijn oortjes gaan ook steeds snel kapot.
Volgens mij helpt het wel als je ze om je mp3 heen rolt.
Maar ik zit nu ook met Sennheisers die bijna kapot zijn.
Gelukkig heb ik nog reserve...

Ik rolde ze altijd op en stopte ze daarna gewoon in m'n tas (als ik naar school ga)
Ik heb ook ooit van iemand gehoord dat het niet goed is als je ze gewoon in je broekzak laat zitten

Hey

probeer eens de iPod oordopjes, werken ook met windhoos apparaten, maar zijn zeer robuust en stevig. Zijn goedkoop te krijgen oordopjesstore.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan