• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

op 1 lijntje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Beste,
in bijlage een begin van een bestand... met de gewenste uitkomt :)

Het gaat om het volgende: In kolom A heb ik allemaal verschillende codenummers die meerdere malen voorkomen. In Kolom D heb ik verschillende artikelcodes die mogelijk zijn.

Graag had ik geweten hoe ik alle mogelijkheden uit Kolom D op 1 lijn kan krijgen per uniek codenummer...

Hopelijk brengt het bestand wat duidelijkheid; ik kan er alleszins niet mee weg :)

groeten,
spiesse

Bekijk bijlage op 1 lijntje.xlsx

in d13:

Code:
=INDEX(Tabel1[#Alles];GROOTSTE((Tabel1[Partno.]=$A13)*(RIJ(Tabel1[Partno.]));KOLOM(A$1));4)

Matrixformule afsluiten met CTR-SHIFT-ENTER.

Niels

Jups Niels,

alvast bedankt voor de formule! Die doet dus effectief wat ik wil :)

Zou het ook lukken voor excel (:)) dat dit in de bovenste tabel gebeurt? maar dan is het wel zo dat de rijen van de 'getransponeerde' artikelcodes verwijderd worden... Dus dat de unieke lijst gegenereerd wordt in mijn plaats :)

groeten,
spiesse

bij deze....

Code:
Sub tabelopschonen()
    Set r = Sheets(1).Range("A2:A7")
    For Each cl In r
        i = WorksheetFunction.CountIf(r, cl.Value)
        If i > 1 Then
            cl.Offset(, 4).Resize(1, i - 1).Value = Application.Transpose(cl.Offset(1, 3).Resize(i - 1, 1).Value)
            cl.Offset(1).Resize(i - 1, 4).Delete shift:=xlUp
        End If
    Next
End Sub

Niels

hey niels,
van de moment ik kan ga ik dit testen. uw matrixformule heeft alles véél kunnen betekenen voor het bestand :)
had wel enkele tussenstappen nodig maar dat lag niet aan jouw formule :)

bedankt en groeten
spiesse

getest en méér dan goedbevonden!!!!!

deze gaat op opgelost voorlopig

thx!
spiesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan