op 1 pagina tekst veranderen geldig voor alle pagina's dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

DROOMWEVER

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2012
Ik heb op alle pagina's een verwijzing naar bijv. de nieuwsbrief staan
kan ik via CSS of via een andere truc ervoor zorgen dat wat ik op de 1ste pagina verander ook meteen op alle pagina's is veranderd ?
graag een beetje hulp

Frans Droomwever

CSS is voor de vormgeving, niet voor de inhoud. Je kunt wel een php include gebruiken voor wat jij wil.

Dankjewel voor de tip
ik googelde wat en vond
<?php include("nieuws.php"); ?>
zou dat lukken als ik onderstaande allemaal in een php zou plaatsen
ik heb nog maar weinig zelf geprogrammeerd in php , enkel routines gebruikt voor email op te vragen bijv;

</div>
<div id="content">
<div id="nieuwsregel">
<p>juni 2012: Nieuws1u45 Relaxatie Promo met korting, zie de<a href="nieuwsbrief.htm"> nieuwsbrief</a></p>
</div>
Of

<div id="content">
<div id="nieuwsregel">
<p><?php
include 'nieuws.php';
</p>p>
?>

waarbij

<p>Juni juli 2012: Verlofperiode en zomerarrangement: zie de <a href="nieuwsbrief.htm">nieuwsbrief</a></p>
het nieuws.php bestand is

Of ben ik te optimistisch ?
vr grt
Frans Droomwever

Laatst bewerkt:
Niet optimistisch, wel slordig, laten we het relevante deel eerst even tussen [html*] [/html*] (zonder *) tags zetten, dat maakt de boel een stuk overzichtelijker
HTML:
 <div id="nieuwsregel">
 <p><?php
 include 'nieuws.php';
 </p>p>
 ?>

<p>Juni juli 2012: Verlofperiode en zomerarrangement: zie de <a href="nieuwsbrief.htm">nieuwsbrief</a></p>
Ik neem even aan dat dit is bedoeld als een klein onderdeel van je HTML maar dan nog, je eindigt met een halve tag, hebt een </p> tag binnen je php code staan en bovendien krijg je een <p> binnen je <p> omdat er in het nieuwsbrief.php bestand ook al een <p> staat. Als we dat nieuwsbrief bestand ongewijzigd laten hoort de code er zo uit te zien.
HTML:
<div id="nieuwsregel">
<?php include 'nieuws.php' ?>
</div>
Even aangenomen dat het nieuws.php bestand in dezelfde map staat als het bestand met de

Dankjewel voor de info
en ja het was slordig overgezet, omdat het van een oefenpagina kwam

zou het correcte nieuws.php dan kunnen zijn

<?php
?>

vr grt
Frans Droomwever

Nee, er moet geen <?php ?> staan, anders gaat de server proberen om je html code als php code te interpreteren, en dat kan niet.
en ja het was slordig overgezet, omdat het van een oefenpagina kwam
Altijd handig om goed op te letten wat je op het forum zet. Wij kunnen niet weten wat echte fouten zijn en wat gewoon slordig is overgenomen naar het forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan