Op 1e pagina werkt 'doorlink-script' niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NinYes

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2006
Hi allen,

Ik ben bezig met een site, waarbij met aanroepen van de index een scherm komt met info om pop-up's in te schakelen, niet-ondersteunde browserversies en dergelijke weer te geven.
Maar indien alles correct is, kan er meteen door gedirigeerd worden naar een andere pagina.
Dit gaat alleen goed met pagina's die door java zelf zijn geopend, maar niet met het eerste venster wat je zelf opend. Kan iemand mij een oplossing aanbieden? Verder dan dit scriptje ben ik nog niet gekomen:

window.onload = vensterOpenen('index2.htm');

function vensterOpenen(url)
{
vensterSluiten();
window.open(url,'','fullscreen=yes');
return true;
}

function vensterSluiten()
{
window.opener = self;
window.close();
}

En dit script heeft dus als probleem, dat het de pagina meteen closed, als je de actieve elementen nog niet geactiveerd hebt voor de betreffende pagina. Na activatie werkt het wel. (IE6.0)
Met redirect een pagina openen en deze dit script uit laten voeren, werkte ook niet :-(

wat is het nut van een nieuw venster te openen en het vorige te sluiten ? Kan je dan niet beter gewoon de huidige locatie vervangen?

Bovendien (FF2.1beta-test) staat de mogelijkheid om vensters te sluiten bij mij op de optie 'prompt', wat als effect zou hebben dat ik jouw pagina zie openen en direct erna de vraag krijg of ik die pagina weer wil sluiten.... daar ontgaat de logica me :confused:

--Johan

wat is het nut van een nieuw venster te openen en het vorige te sluiten ? Kan je dan niet beter gewoon de huidige locatie vervangen?
--Johan
De bedoeling is om het eerste venster schermvullend te krijgen en de zekerheid dat script uitgevoerd wordt. Maar nu heb ik een testje gedaan met IE7 en daar loopt het helemaal in de soep. En daar gaat zometeen toch iedereen mee surfen.
Bovendien (FF2.1beta-test) staat de mogelijkheid om vensters te sluiten bij mij op de optie 'prompt', wat als effect zou hebben dat ik jouw pagina zie openen en direct erna de vraag krijg of ik die pagina weer wil sluiten.... daar ontgaat de logica me :confused:
--Johan
Met FF surft toch niemand die ik ken, wat collega's daargelaten. Het was eigenlijk de bedoeling mijn site goedwerkend en schermvullend te laten werken onder IE6. Waarschijnlijk zit er niets anders op om met gewone vensters te gaan werken :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan