Op andere pc via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

windels

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2005
Wij hebben 3 pc's aangesloten op een router, 1 pc (beneden) met de router aangesloten, pc (boven) met een usb stick van de router en nog een laptop waar geen usb stick voor nodig is.
Ik zou graag vanop de pc beneden op de pc boven kunnen en omgekeerd ...

dan moet je zorgen dat de schijven waar je op wilt kijken gedeeld zijn en vervolgens maak je een klein thuis of bedrijfsnetwerk via de wizard die je vindt in het onderdeel netwerklocaties, dit moet je op iedere pc uitvoeren
delen van schijven doe je in verkenner door rechts te klikken op de schijf en kiezen voor delen en beveiliging, hier kan je aangeven wat een netwerkgebruiker mag doen op die schijf

Laatst bewerkt:
Jheroen zei:
dan moet je zorgen dat de schijven waar je op wilt kijken gedeeld zijn en vervolgens maak je een klein thuis of bedrijfsnetwerk via de wizard die je vindt in het onderdeel netwerklocaties, dit moet je op iedere pc uitvoeren
delen van schijven doe je in verkenner door rechts te klikken op de schijf en kiezen voor delen als

THX :p :thumb:

Laatst bewerkt:
Nu heb ik een thuisnetwerk gemaakt.
Wat moet ik nu doen?

windels zei:
Nu heb ik een thuisnetwerk gemaakt.
Wat moet ik nu doen?

nu ga je naar verkenner, onderaan naar mijn netwerklocaties, daarna naar volledig netwerk dan naar microsoft windows netwerk en dan naar werkgroep (kan ook mshone heten ligt eraan hoe je dit genoemd hebt in de wizard netwerk maken) en daar klik je op.
zorg wel dat alle computers aan staan
als je alles goed hebt gedaan zie je nu drie computers staan
klik op elke computer waar je een verbinding mee wilt hebben
als je de schijven hebt gedeeld kom je na het klikken op een computer in je netwerk uit bij de schijf die je gedeeld hebt
als je de juiste schijf ziet klik je rechts op die schijf en kies je netwerkverbinding maken daarna kies je welke letter ervoor komt te staan (G/H etc) en klaar ben je
zo doe je dat ook met de andere computers
let wel: je eigen computer staat ook in die lijst daar hoef je dus geen verbinding meer mee te maken!

Jheroen zei:
nu ga je naar verkenner, onderaan naar mijn netwerklocaties, daarna naar volledig netwerk dan naar microsoft windows netwerk en dan naar werkgroep (kan ook mshone heten ligt eraan hoe je dit genoemd hebt in de wizard netwerk maken) en daar klik je op.
als je de schijven hebt gedeeld kom je na het klikken op een computer in je netwerk uit bij de schijf die je gedeeld hebt
als je de juiste schijf ziet klik je rechts op die schijf en kies je netwerkverbinding maken daarna kies je welke letter ervoor komt te staan (G/H etc) en klaar ben je
let wel: je eigen computer staat ook in die lijst daar hoef je dus geen verbinding meer mee te maken!

daarna naar volledig netwerk
hoe raak ik daar???

windels zei:
ik vind netwerklocaties maar volledig netwerk toch niet hoor :o kun je ff een printscreen neme anders?
als je dat niet ziet moet je dat scherm even een keer vernieuwen dan zie je em vaak wel

Jheroen zei:
als je dat niet ziet moet je dat scherm even een keer vernieuwen dan zie je em vaak wel
en zie ik dit op de pc met usb stick of de pc aangesloten op de router?

windels zei:
en zie ik dit op de pc met usb stick of de pc aangesloten op de router?
je moet het op alle aangesloten pc's in het netwerk kunnen doen
mits je op allemaal de wizard hebt gedraaid en dezelfde naam hebt gegeven (werkgroep)

Jheroen zei:
je moet het op alle aangesloten pc's in het netwerk kunnen doen
mits je op allemaal de wizard hebt gedraaid en dezelfde naam hebt gegeven (werkgroep)

ik zie enkel volledig netwerk op de pc met router aangesloten ...

Jheroen zei:
en als je daarop klikt
dan is alles goed, ik zie alle gedeelde documenten

maar boven lukt et niet he
mss andere werkgroep gegeven, hoe verander ik die?

windels zei:
dan is alles goed, ik zie alle gedeelde documenten

maar boven lukt et niet he
mss andere werkgroep gegeven, hoe verander ik die?
de wizard nog eens draaien
en nu dus in werkgroep de netwerkverbindingen maken he
zie eerdere post

Jheroen zei:
de wizard nog eens draaien
en nu dus in werkgroep de netwerkverbindingen maken he
zie eerdere post
kheb de wizard op pc boven opnieuw geinstalleerd, wat moet k nu doen?

had ik al geschreven!

Jheroen zei:
had ik al geschreven!

op de pc boven staat nog steeds niet volledig netwerk, en heb aantal keer vernieuwd. ...

windels zei:
op de pc boven staat nog steeds niet volledig netwerk, en heb aantal keer vernieuwd. ...
heb je daar de wizard wel volledig op gedraaid?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan