Op basis van Activa een offerte

Status
Niet open voor verdere reacties.

thapriest

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Berichten
559
Mensen, ik had hiervoor al een aantal vragen gesteld, echter ik ben even helemaal weer opnieuw begonnen na een tijdje afwezig te zijn.

Ik heb de Activa voorbeelddatabase van MS gebruikt om producten(in mijn geval reizen, of accommodaties) in te kunnen voeren.
Dit lukt op zich goed , echter krijg ik nu elke keer de melding van wanneer hij afgeschreven is? en ik heb die velden al verwijderd.

Ten tweede wilde ik graag een offerte kunnen makan op basis van invoer van mij, en een reis uit de activa tabel.
Dus ik vul zeg maar de naam , reisdata kosten enz in , en uit een lijst wil ik dan een reis zoeken, die hij dan met beschrijving(en een door mij te kiezen fotootje) op een rapport neerzet.

Kan iemand me in de juiste richting duwen om dit te kunnen realiseren?

Ik wilde een bijlage toevoegen wat ik heb, maar het is te groot?
 
Wat hebben reizen en accomodaties met activa te maken?
Juist, absoluut niente niets ;)

Kijk eens naar de Noordenwind voorbeelddatabase.

Tardis
 
Nee klopt, in eerste ogenblik niets, echter hiermee kan ik echter wel uit de voeten als het gat om bepaalde reizen toe te moeten voegen.
Ik heb de Noordenwind database al wel bekeken, maar er zit zoveel in, en dat is best overweldigend als je net begint.
Ik wilde eiegenlijk een "simpel" iets opzetten om reizen in te kunnen voeren, en aan de hand van ingevoerde reizen een offerte opstellen, niets meer, en niets minder.
 
Dan toch nog maar eens de Noordenwind database erbij gepakt, op zich al een mooi systeem echter nog iets te utgebreid voor het doeiend.

Kan ik straffeloos dat wat ik niet nodig ben er uit halen? zoals de grafieken e.d.
Besloten om stap voor stap maar eens te beginnen, eerste doel, de inlog veranderen naar mijn informatie, echter, kan ik die namen gewoon wijzigen?
 
Medewerkers en inlog al op orde:)

Nu wilde ik van nieuwe inkoop order, nieuwe offerte maken waar begin ik?
Teruglezend denk ik, tjah hier zou ik zelf niet op reageren, ik sluit deze even en maak een nieuwe aan met specifieke vragen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan