Op de ene computer wèl en op de andere niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Dit is volgens mij een vage vraag en een beetje een gok, maar je weet maar nooit: ik stel hem toch.
Ik heb windows 98SE. Om mijn websites te maken gebruik ik voornamelijk WEB! een fantastisch gebruikersvriendelijk "what you see..."programmaatje, waarvan de uitgever al een tijdje niet meer bestaat. Tot nu toe gebruikte ik de personal edition, maar nu heb ik ook de prof edition met natuurlijk veel meer mogelijkheden. Op mijn "eigen"computer krijg ik deze versie niet aan de praat. Installeren gaat okee, hij start op, maar hij doet nauwelijks iets en is alleen met ctrl alt del nog ternauwernood uit te krijgen. Ik heb al van alles geprobeerd: eerst alle andere soortgelijke progjes eraf, eerst op de hard disc gezet. Steeds hetzelfde.
Nu heb ik hier een oude pc met alleen nog win 98 SE plus erop. Hierop doet het programma het perfect.

Iemand suggesties? (nee mijn eigen pc herinstalleren, is nù even teveel werk...)
Wat zou dit progje in de weg kunnen zitten?

Op beide pc's gebruik je win98? Of alleen op je oude?

op beide heb ik 98se en op die oude daarnaast alleen 98 plus en word2000
Op mijn huidige pc dus veel meer programma's

Geen foutmeldingen of zo?

nee
de meeste functies doen het gewoon niet, je kunt nog niet eens een bestand openen. Als ik het wil afsluiten reageert hij niet, pas na twee keer ctr alt del

Klinkt als een over-ijverige virusscanner (Norton??), of realplayer wil ook nog wel eens heel erg naar doen.
Schakel met de msconfig methode alle onnodige progjes uit, en zelfs WEB! zal als een zonnetje draaien.

Groetjes,
Martin.

Mocht het niet lukken / duidelijk zijn, dan horen we het wel. :)

Jammer, niet gelukt, zelfde verhaal

Wat kan hier nog van weg trouwens?

Bijlagen

• screenshot16.jpg
    screenshot16.jpg
    89,9 KB · Weergaven: 52
Alles behalve Scanregistry, Taakcontrole, en SystemTray.
Waarbij ik het zeeeer merkwaardig vind dat deze laatste bij jouw dubbel vermeld staat ???.
Zet de onderste systemtray ook uit doe nog eens een poging.
Voor de betekenis van alle in msconfig vermelde progjes kan je kijken bij http://www.3feetunder.com/krick/startup/list.html

Groetjes,
Martin.

Nee, weer niet gelukt. Ik heb hem zelfs met al die programma's uit, opnieuw geïnstalleerd en intussen heb ik hem ook op de computer van mijn vrouw geïnstalleerd (ook 98SE). Daar deed hij het wèl (mèt dezelfde norton-versie!)
Het enige verschil tussen mijn pc en die andere twee dat ik kan bedenken is dat de mijne de enige is waar een paar windows beveiligings-updates méér zijn geïnstalleerd. Het valt me tijdens het installeren van Web! trouwens het volgende op: als je de set-up voltooit krijg je nog een melding dat hij dan nog Java VM installeert. Bij mijn PC merk je daar nauwelijks iets van terwijl hij bij de andere twee uitgebreid meldt welke onderdelen hij installeert.
Windows-updates kun je niet terug draaien, toch?

Benieuwd naar jullie visie

In je bijlage zag ik Devldr16.exe staan, moet je het volgende eens lezen.

Devldr16
Devldr16.exe

(Creative Labs) Background task installed with the drivers for some Creative Labs sound cards – it provides SoundBlaster 16 emulation for DOS applications and games. Without it, your DOS games will not have any sound. Disabling this program, however, often gives problems with the general behaviour of sound and of the Creative sound utilities on your PC.

Recommendation :
This is another Creative program which is the cause of many frustrations for AnswersThatWork users. Once upon a time "Creative Labs" used to be synonymous with quality ! Some users experience unexplained crashes of this program where it is impossible to clear it off the screen; others experience occasional to total inability to start Windows 98/ME; some find that their modem no longer works properly; others experience strange behaviour of their software (Photoshop); others find that menus do not open up when clicking on them and that the only way to recover is to restart; some find that the mouse pointer disappears, till a reboot; some experience unexplained general instability problems; the list goes on. Shocking! For the technically minded all these problems are due to the fact that DEVLDR16 emulates old ISA sound cards which do not have the ability to share resources in the way that the newer PCI cards can. If you do not use DOS games, and you want to get rid of this task, the only way we have found to safely disable this task is as follows : 1) Disable in Startup Manager. 2) Next, in Device Manager, in the Sound section or under "Creative Miscellaneous Devices", disable Creative SB16 Emulation.

Bron: http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_d.htm

Ik heb precies gedaan wat er stond, maar Devldr16.exe komt gewoon uit zichzelf terug. Hij staat inmiddels drie keer in de opstartlijst. Het is trouwens met ctr alt del gewoon weg te halen. Dit deed ik en ik heb hierna web pro opnieuw geïnstalleerd, maar noppes!

Geplaatst door de muziekleraar
Ik heb precies gedaan wat er stond, maar Devldr16.exe komt gewoon uit zichzelf terug. Hij staat inmiddels drie keer in de opstartlijst. Het is trouwens met ctr alt del gewoon weg te halen. Dit deed ik en ik heb hierna web pro opnieuw geïnstalleerd, maar noppes!

Heb je Creative SB16 Emulation bij apparaatbeheer verwijderd?

jazeker. Nog nooit zoveel problemen gehad als nadat ik dàt had gedaan. Kennelijk doet het bij mij wèl iets essentieels.
Ik denk trouwens tòch dat het aan beveiligings-updates ligt hoor. Een vriendin van mij heeft precies hetzelfde probleem en die heeft géén Creative SB. Als ik vakantie heb, (nog zo'n drie weken) zal ik mijn PC eens stap voor stap gaan herinstalleren, dat wil zeggen, als het probleem tegen die tijd nog niet verholpen is...

Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan