Op de website is CSS wel en lokaal niet te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
568
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Ik zit met een "vreemd" probleem.
Ik bekijk mijn website files lokaal en zo nu en dan (dus niet altijd) valt de CSS weergave weg. Ik zie dan een kaal html file.
Op de website echter is dan wel de file met CSS ondersteuning te zien.
Ik kom er niet uit wat de oorzaak daarvan kan zijn.
 
Daarnaast: welke browser gebruik je, en is het in meerdere browsers zo?
 
#That Guy en #Westsidemg

Ik heb het zowel in FireFox als IE geprobeerd. Ik gebruik als link:

<link rel="stylesheet" href="../styles/styles.css" type="text/css">

Het is wel vreemd dat het ene file het wel en het volgende weer niet. Ik kopieerde zelf de link van de wel werkende file naar de niet werkende. Het mocht niet helpen. Op de website werkt de CSS voor hetzelfde file ook niet.
 
Als je eens, als 'ie weer eens niet werkt, op de pagina op ctrl+u drukt (in Firefox), krijg je de broncode te zien. Staat daar de <style> tag wel in? Mocht dat zo zijn, klik dan eens op de link (Firefox broncode maakt van href een link) en kijk wat 'ie geeft.

Alternatief kan je Firebug addon downloaden voor Firefox en dan rechtermuisknop->inspect element doen, of F12 drukken en naar de CSS tab gaan om te zien welke style geladen is (denk dat dit 2e meer resultaat gaat opleveren).
 
Laatst bewerkt:
Firebug weer geïnstalleerd en het blijkt dat bij controle van de CSS link het hele CSS-file wordt weergegeven, maar niet in het betreffende artikel.
Byzonder! Hieronder een klein stukje van Firebug

<link type="text/css" href="../styles/styles.css" rel="stylesheet">

a{
background : transparent;
color : #0000ee;
font-size : 10pt;
font-weight : bold;
text-decoration : underline;
}
a:active{
color : #ee0000;
line-height : 5mm;
text-decoration : none;
}
a:hover{
background : transparent;
color : #57df6b;
text-decoration : underline;
 
Weet je zeker dat je <link> wel klopt...? ik zie ../ staan moet het niet ./ zijn? want neem aan dat je altijd vanuit je root werkt
 
#michaelbeersnl
Ik heb beide opties nu geprobeerd zowel ./ als ../ maar geen van beide geeft resultaat.
Het gaat hier om files die in de map "artikelen" staan volgens mij dus ../

Maar ik kan niet vinden waarom de CSS niet werkt. En wat vreemder is, niet in alle files met ../

Als ik nu met FireBug kijk zie ik bij het aanroepen van de CSS allemaal Chinese tekens???
愊੻戉捡杫潲湵⁤›牴湡灳牡湥㭴ऊ潣潬⁲›〣〰攰㭥ऊ潦瑮猭穩⁥›〱瑰਻昉湯⵴敷杩瑨㨠戠汯㭤ऊ整瑸搭捥牯瑡潩›湵敤汲湩㭥ऊ੽愊愺瑣癩筥ऊ潣潬⁲›攣づ〰㬰ऊ楬敮栭楥桧⁴›洵㭭ऊ整瑸搭捥牯瑡潩›潮敮਻紉ਊ㩡潨敶筲ऊ慢正牧畯摮㨠琠慲獮慰敲瑮਻按汯牯㨠⌠㜵晤戶਻琉硥⵴敤潣慲楴湯㨠甠摮牥楬敮਻紉ਊ愊瘺獩瑩摥

Dit is maar een heel klein stukje van die tekst
Is mijn CSS vertaald naar het Chinees/Japans??????

Antwoord duurde even, weekend weggeweest.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of dit na lang proberen de oplossing kan zijn (lijkt me vreemd) maar als ik de meta tekst: <meta name="robots" content="no-ndex,no-follow> weghaal uit het bestand werkt de CSS wel naar behoren.
Dit was zowel lokaal als op mijn website het geval.
Ik wacht nog even af voordat ik de vraag op "opgelost" zet.
 
Misschien een Encoding of Upload foutje dan...

Moet je even kijken of je Texteditor wel op Unicode (UTF-8) staat ;)
Want chinese tekens zit vaak in de encoding
 
#michaelbeersnl

Nogmaals bedankt maar ik kan in mijn teksteditor "Notetabpro" niet de optie (UTF-8) vinden. Maar tot nu toe worden alle files weer goed weergegeven.
Ik blijf het vreemd vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan