op dezelfde verbinding heeft 1 laptop goede verbinding en andere zeer slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan de snelheid niet veranderen met de software,wel optimaliseren wat ik gedaan heb maar het probleem blijft hetzelfde,ik krijg om de haverklap de melding netwerkadres vernieuwen.....word hier zo moe van

Waar ik benieuwd naar ben is of het bereik even slecht is als je de laptop bij die andere computer neerzet (ik neem aan dat die ook draadloos verbindt).
Probeer eens beide computers tegelijk te bekijken of het signaal bij beiden naar beneden gaat of alleen op de laptop.

Verder kun je met NetStumbler kijken of er misschien een draadloos kanaalnummer is dat niet of weinig gebruikt wordt in je buurt, zodat je die kunt instellen in je draadloze router.

Tijs.

Ik heb vistumbler geinstalleerd en heb een goed kanaal,ben de enigste met dit kanaal.
Beide laps zakken in snelheid maar de vista blijft goed ontvangen,het signaal is raar,heb ze nu naast elkaar staan en de xp heeft redelijk tot slecht en de vista 100% signaal

In mijn nieuwe software ontdek ik dat signaalsterkte 100% is maar de signaalkwaliteit redelijk tot slecht,op de xp dan

2 zaken nog, en dan zal het ophouden, denk ik:
1. Kijk naar firmware upgrades voor je router (niet vergeten die bedraad te installeren en de instructies goed door te nemen vooraf).
2. Een ander merk + type draadloze netwerkkaart kopen.
Spreek met de verkoper af dat je het apparaat kunt terugbrengen als de ontvangst nog steeds veel slechter is dan bij de andere computer (indien naast elkaar gezet, zoals je nu gedaan hebt).

Succes,

Tijs.

Ok,zal in mijn router kijken naar een upgrade,en zal ziggo bellen of zij nog ideeen hebben.
Geweldig bedankt voor je hulp en ik hou deze vraag nog even open,wieweet:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan