• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Op een 2de werblad kopieren en aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sirpatje

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2020
Vrienden,

Voor het maken van een dienstrooster heb ik in test 1 de cellen A1 v, B1 l, C1 n, D1 d en E1 ho staan, respectievelijk vroeg, laat, dag, nacht en verlof (ho). Aangezien test 1 voor twee verantwoordelijken zichtbaar en bewerkbaar is moet er dus een 2de werkblad zijn waar iedereen zijn dienst enkel kan zien. Deze zijn met een kopie link naar test 2 gezet.

Nu is het de bedoeling dat er in test 2 enkel v,l,d,n staat. Als er iets anders staat in een cel, in dit geval ho of een andere afwezigheidscode zou daar moeten een a van afwezig komen te staan.
Kan dit in dezelfde cel want daar staat al een link naar de cel in test 1 of moet er met een tussenstap gewerkt worden in test2 die dan verborgen wordt.
Gebruik ik de als/of/en functie en hoe werkt dat precies met tekst?

Vriendelijke groeten

Bijlagen

er staat een formule in test2
dus verander de formule door een "=als(....;.....;.....) toe tevoegen.

Mijn Excuses voor het late antwoord.

Als ik de formule in test 2 moet veranderen, verdwijnt de link dan niet met test 1 of kan ik beide formules combineren in test 2.

Mvg

Code:
=ALS(ISFOUT(VIND.ALLES("verwijzing naar jouw adres";"vlnd"));"afwezig";"verwijzing naar jouw adres")

oeps

Beste,

in test 2 in vak a1 staat de formule ='C:\Users\phuwel\Desktop\[test 1.xlsm]Blad1'!$A$1 kan jou formule daarbij gezet worden en hoe?

Mvg

heb je al geprobeerd om
"verwijzing naar jouw adres"
te vervangen door
'C:\Users\phuwel\Desktop\[test 1.xlsm]Blad1'!$A$1
?

Beste,

Ik denk dat ik het beter nog eens wat duidelijker moet uitleggen.
Ik heb een maandelijks dienstrooster in test 1 welke enkel maar aangepast kan worden door 2 verantwoordelijken die staat in teams.
Op dit rooster komen er allerlei codes inclusief afwezigheidscodes.
Omdat iedereen van mijn dienst dit rooster moet kunnen zien maak ik een link van test 1 naar test 2.
Omdat niet iedereen moet weten waarom een ander thuis is wil ik in test 2 bepaalde codes automatisch laten wijzigen in test 2.
iedereen mag zien wie er vroeg laat of nacht heeft (v,l,n) maar als er een andere code inkomt bv c3 (gerechterlijke oproeping) ho of j1) moet er in test 2 gewoon afwezig (a) komen te staan voor die datum. ik ga test 1 en test 2 opnieuw aanmaken met een beter voorbeeld.

Merciekes

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan