• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Op een gedeelte tekst zoeken en gegevens aaneenvolgend sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennisjuhh

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2014
Hoi allemaal,

Ik heb een excel sheet met daarin een aantal organisaties en hun gegevens. Ik zou graag een zoekfunctie boven deze data regels willen plaatsten. Zie hiervoor het eerst werkblad zoekfunctie. Zodra er dus word gezocht op bijvoorbeeld "mar" dat alleen de regels zichtbaar worden welke dit stukje tekst bevatten.

Daarnaast zoek ik naar een manier om alles aaneenvolgend te sorteren. In het voorbeeldbestandje zitten nog 2 werkbladen. Een hulpblad en een het uiteindelijke presentatieblad. In het eerste werkblad heb ik een ALS forumule gebruikt zodat als er aangegeven is in het eerste werkblad dat de administratie is geboekt, dat hij deze niet weergeeft zodat de niet geboekte administraties zichtbaar worden. Lege regels zijn dan administraties die wel zijn geboekt. In het derde blad zou ik dan alle openstaande administraties willen weergeven zonder dat hij dus de lege regels weergeeft en alles onder elkaar sorteert. Ik ben niet op zoek naar een filter maar ik heb hier en daar iets gezien met index etc en vergelijken maar ik krijg het niet voor elkaar.

Dit is het voorbeeldbestandje Bekijk bijlage Voorbeeldbestand.xlsx

Alvast bedankt!

Mijn tweede post was inderdaag een vervanging op deze vraag, nou ben ik nog wel erg benieuwd naar de zoekfunctie. Hoe kan ik dit verwezenlijken?

Iemand misschien een bestandje in de truckendoos liggen waar een zoekfunctie excel inzit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan