op IP verwijzen naar pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-fre@k

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Hey,

Ik heb een jongeren site, en ja dan wil het nog weleens zo zijn dat er een paar misbruik maken van de openbare shout/chat opties. Om toch maar niet alles geregistreerd te maken wil ik de vervelende personen eruit filteren.

Is er een mogelijkheid om dit met een IP te doen? Dan wil ik ze niet gewoon bannen en dat ze een error code krijgen, maar ik wil ze dan naar een custom pagina verwijzen, met hun IP als variabele. En dat ik dan zelf een database (in een simpel txtje) kan maken met de reden en wanneer ze er weer op kunnen e.d.

Iemand die zon script weet, of er zonder veel moeite een kan maken?

Alvast bedankt :)

Op ip zou ik niet doen er zijn veel mensen met een wisselt ip. Dus het bied ten eerste geen oplossing en ten tweede worden er ook andere mensen door tegengehouden.

wat is die kans dat dat gebeurd? Ik heb een forum met ruim 1000 gebruikers, een fotoscript met 15000 foto's waar op gereageerd kan worden. Nog nooit heb ik het beklacht gehad iemand gebanned te hebben die daar niet zelf verantwoordelijk voor was.

Dus, toch lijkt me dit de beste oplossing :)

Er zijn toch heel veel site's die IP-ban's gebruiken?
Lijkt mij niet echt verkeerd.

maar denk nu is na met een druk op een knop vraag ik een ander ip op. Dus ik zie gewoon het nut niet in

Ik ben het met Frisian eens, alle gebruikelijke ADSL/KABEL gebruikers klikken niet op knoppen om IP's te wisselen. En als ze het gaan omzeilen schop ik ze zelf wel van die PC af ;)

Maar ONTOPIC aub, kzoek een oplossing :)

een allow / deny opnemen in een .htaccess is geen optie?
evt zou je daaraan een custom 403 pagina kunnen hangen.

IP adres opvragen kan je doen met php, kan je er meteen een provider aanhangen :)

t.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan