Op laptop geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

arubaman

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2003
Hallo allemaal,

Ik heb een breedbandverbinding bij @home. Deze pc staat op mijn computerkamer op de eerste verdieping in ons huis.
Nu heb ik heb sinds kort een laptop over genomen van mijn schoonvader.Daarmee wil ik internetten vanuit de woonkamer. Kan ik nu gewoon d.m.v. een ethernetkabel tussen de laptop en de modem verbinding maken met het internet of moeten er in de laptop eerst verschillende instellingen gedaan worden ? De laptop heeft uiteraard een 1394-netwerkkaart. Ze draaien allebei op Windows XP.

Graag jullie hulp.

Met vr.groet,

Arubaman
:cool:

Een 1394-netwerkkaart is een andere benaming voor FireWire. Je zult waarschijnlijk een LAN-aansluiting bedoelen. Als je die stekker gewoon in je laptop steekt, moet het gelijk werken. Tenzij je de netwerkkaart hebt uitgeschakeld.

De netwerk kaart staat vaak uit op de laptop. Meestal is er wel een knop voor.

De netwerk kaart staat vaak uit op de laptop. Meestal is er wel een knop voor.

icon_got_we.gif
Jij bedoeld de draadloze netwerk kaart. Daar is vaak een knop voor. Echter niet voor de normale

Bij eigenschappen voor 1394-netwerkkaart staat dat dit apparaat correct werkt en is ingeschakeld. Als ik echter de kabel inplug kom ik nog steeds niet op het internet.
Moet ik niet bij IE ook iets invullen bij de optie "Internet-optie's " ?

De LAN-aansluiting wordt wel gezien door de laptop.Als ik de kabel inplug wordt zie ik bij Netwerkverbindingen dat hij is aangesloten en haal ik de stekker eruit dan komt er dus de melding dat er één van de netwerkkabels NIET aanwezig is. Maar toch geen internet.

:cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
misschien heb je hier iets aan bij het instellen van het internet. http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/internet_delen_windows/1
normaal moet xp de verbindingen direkt zien maar dat werkt niet altijd. Ik zit ongeveer in de zelfde situatie de hoofd comp wel internet de comp boven loopt via de hoofd comp en daar krijg ik geen verbinding. Ik koop een router met draad (omdat de draad er al ligt). Dan hoop iik internet boven te hebben.
succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan