• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Op nieuw tablad macro knoppen plaatsen van ander tabblad

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterBijns

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Ik sta op Blad1 en daar heb ik 2 knoppen geplaatst waar ik macro's mee opstart, nu wil ik als ik een nieuw tabblad aanmaak deze knoppen daar ook op hebben.
Is dat mogelijk met een macro?

Deze macro wil ik alleen op Blad1 hebben dus daar kan ik dus kan ik een knop daarvoor maken op dat werkblad.
Ik kan natuurlijk de knoppen gewoon kopieren en plaatsen op het nieuwe tabblad maar via een macro is het handigger vind ik.

Groet, Peter

Hoi Emields, dit is niet wat ik zoek, Ik wil dus een macro hebben welke een nieuw tabblad maakt en daar de 2 buttons welke zich op Blad1 bevinden kopieerd en deze kopien daarvan op het zojuist aangemaakte nieuwe blad plaatst. Groet, Peter

Als die buttons werkzaamheden uitvoeren op Blad1, moeten die dan na het kopiëren de werkzaamheden uitvoeren op het nieuwe werkblad of nog steeds op Blad1?
Dus moet de code ook worden gekopieerd waarna je deze aanpast?
Of wil je alleen de knoppen zelf?

Hoi Edmoor, Die Buttons moeten een macro opstarten en die macro doet telkens op het active blad iets dus dat is geen probleem. Maar ik wil dat als ik op Blad1 sta de macro opstarten welek dus een geheel nieuw tabblad maakt en de buttons van blad1 kopieerd en plaatst op dat nieuwe tabblad en dat de buttons dezelfde macro's opstarten dan de buttons op blad1. Groet, Peter

Doe het dan eens zo:
Code:
Sub NieuwwBlad()
    ActiveSheet.Copy , ActiveSheet
    ActiveSheet.Name = "Nieuw blad_" & ActiveSheet.Index
End Sub

Hoi Edmoor, Dit is ongeveer wat ik wil alleen nu wordt ook de inhoud van het blad mee gekopieerd en dat is niet de bedoeleing. Ook dat de macro een naam geeft aan het nieuwe blad hoeft niet, wat wel mooi zou zijn dat ik zelf gelijk een naam voor het nieuwe blad in kan geven.
Groet, Peter

Gebruik de Quick Access Toolbar (QAT) voor een icoon met een te starten macro.

Of zo:
Code:
Sub NieuwwBlad()
    ActiveSheet.Copy , ActiveSheet
    ActiveSheet.UsedRange.ClearContents
    ActiveSheet.Name = InputBox("Bladnaam: ")
End Sub

Edmoor, Dat is het helemaal, geweldig dat je mij geholpen hebt ik ben er zeer blij mee. Groet, Peter

Ook snb bedankt voor de tip, ik ga ook eens kijken of mijn dat zal lukken om knoppen in het menu te maken. Groet, Peter

Ahulpje, het ziet er mooi uit alleen zijn de knopjes erg klein en de pictogrammen ook, maar het is best een handige optie. Bedankt voor je tip hierover. Groet, Peter

Met behulp van Office RibbonX Editor kun je een eigen tabje aan het lint toevoegen, dan heb je grotere pictogrammen en grotere knoppen.

Bijlagen

Ahulpje, Dat ziet er iets beter uit maar hoe ik dat voor elkaar kan krijgen is nog een raadsel.
Zit Die Office RibbonX Editor ingebouwd in Excel, zelf of moet daar iets voor geinstalleerd worden?

Groet, Peter

Nee, die zit niet in Excel. Zoek maar eens naar Office RibbonX Editor.

Blijft de vraag waarom wil je zoveel gelijke bladen als je op het eind toch alles in 1 blad wil zien?

Kijk eens hier:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan