• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Op startblad een pull-down menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald266

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Hallo,

Ik heb een uitdaging in een excel bestand. Ik weet dat het moet kunnen werken, maar ik krijg het niet werkzaam. Kunnen jullie mij helpen? Wat de bedoeling is: op het startblad via een pull-down menu namen leeftijd en categorie selecteren. Dit moet dan in andere bladen neergezet worden. Ook is het de bedoeling dat excel via een ingegeven tijd in tabbladen zoekt en deze kopieert naar een ander blad zodat daaruit een grafiek opgemaakt wordt. Ik heb nu 139 verschillende tabbladen kan iemand mij helpen?

Gr. Ronald

@Ronald

allereerst hartelijk welkom op dit forum.

zorg er altijd voor dat je vraag in de titel weergeeft wat je probleem is.
excel uitdaging is toch wel wat algemeen.

met een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, wordt je vaak beter geholpen.

hierbij helpt het als je aangeeft bij welke cellen je een probleem hebt en wat de gewenste oplossing is.

probeer het probleem in brokjes op te verdelen, dan blijft het (ook voor jezelf) overzichtelijk.

P.s. het is zeer goed dat je aangeeft wat je uiteindelijke doel van je bestand is.

Laatst bewerkt:
Netjes dat je de tekst in de vraag hebt aangepast.

met een voorbeeldbestandje wordt je vast beter geholpen.

met welke versie van excel werk je?

in 2007 kan je vraag met:

gegevens => gegevensvalidatie

waarschijnlijk wil je dan ook een getrapte gegevensvalidatie.

maar nogmaals, zonder een voorbeeld met wat je wilt bereiken blijft dat gissen.

problemen met koppelingen maken in excel

Hallo oeldere,

Hartelijk dank voor je reactie. We zullen het proberen uit te leggen in gedeeltes.
In het voorbeeld wat we meesturen zie je Matthew Dullemond staan (dit is onze eigen zoon) Ook zie je heren junioren 2 en vlinderslag. Het is de bedoeling dat als je op tijden klikt de gegevens van de zwemmer(matthew) zichtbaar worden.
Als je op grafiek klikt moet er een grafiek komen van zijn snelste tijd op de 50m vrij. Deze tijd moet excel zoeken in het tabblad h 50 vrij kb bij junioren 2 en weergeven in grafiek.
Klik je onder grafiek op 50 meter, dan moeten al zijn tijden van de 50 meter in een grafiek komen te staan.
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is.
Mocht het niet duidelijk zijn reageer gerust.

Gr.RonaldBekijk bijlage Map1.xlsx

variabele validatielijst

gewerkt met een variabele validatielijst.

deze heb ik aangepast in het model.

heb je hier vragen over, laat het gewoon even weten.

je zou ook kunnen werken met filters (zie bijlage).

met de grafiekopbouw kan ik je onvoldoende helpen.

zet in je voorbeeldje de gegevens die je wnenst te zien op het tabblad tijden.

het bestand was te groot om te uploaden, daaarom eerst de opmaak weggehaald.

toen was het nog te groot dus daarna het bestand maar gezipt.

en waar komen deze gegevens vandaan (van het tabblad matthews)?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
gegevens zwemmer

hallo oeldere,

het is inderdaad de bedoeling dat de grafiek 50 meter die gegevens uit het tabblad van matthew komt . maar de grafiek zelf haalt zijn gegevens uit de snelste tijd van die slag op het tabblad matthew en zoekt dan in het tabblad h 50m vrij de gegevens daarbij dus in het voorbeeld is dat zijn tijd is 39.70 seconde hij is een junior 2 dus deze tijd staat er niet bij als hij als voorbeeld op de 50 vrij 30.79 zwemt valt dit tussen de F en G kolom de tijden die daarbij horen zijn 29.76 en 30.02 deze twee tijden dienen dus in de grafiek te komen.
mvg ronald

wie kan mij verder helpen ik kom er nog steeds niet uit. het is dus de bedoeling dat ik via een pulldown menu de tijden in andere gegevens in andere tabbladen ziet. ook is het de bedoeling dat er in een tabblad twee tijden worden gezocht.
wie o wie kan mij verder helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan