• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

op tellen van KM standen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nick22

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
ik ben bezig met het bij houden van diversen km standen van bedrijfsauto's
nu wil graag weten wat ze per 4 weken aan km rijden
in mijn sheet staan de standen niet op bij elkaar hoe kan ik deze toch optellen ?
wie kan mij hier bij helpen zie bijlage

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Nick,

Met een simpele formule:
Code:
=SOM.ALS($C$3:$C$48;$C51;$H$3:$H$48)

Laatst bewerkt:
Nick,
Ik zie dat de nummerplaten steeds in dezelfde volgorde terug keren dan doe je toch gewoon de Km stand van week 4 min Km stand week 1
Plaats deze in cel D51 daarna doortrekken naar beneden
Code:
=H39-H3

Met een draaitabel kom je ook al een heel eind.

Beste,bij het invoeren van de formule's krijg ik hele vreemde optellingen of het werkt niet
=SOM.ALS($C$3:$C$48;$C51;$I$3:$I$48) zou iemand deze in mij sheet kunnen zetten zodat ik
het kan begrijpen

Nick,
er klopt iets niet in je werkblad, wordt er met de km-tellers geknoeid?
Op 4 juni is van de auto met kenteken VB-266-V de km-stand 16.769 km en op 11 juni 16.650.
Bedoel je in plaats van KM-STAND misschien het AANTAL GEREDEN KM'S ? Dat zijn 2 verschillende dingen hoor! Verschaf daarover eerst eens duidelijkheid, dan is de oplossing eenvoudig.
Als in H1 AANTAL gereden KILOMETERS moet staan, dan kun je in D51 gebruiken:
Code:
=SOM.ALS(C3:C48;C51;H3:H48)

Laatst bewerkt:
In kolom I staan km standen.
De formule telt deze standen bij elkaar op.

Bekijk mijn vbtje met de draaitabel eens.

Bijlagen

Nick,
er klopt iets niet in je werkblad, wordt er met de km-tellers geknoeid?
Op 4 juni is van de auto met kenteken VB-266-V de km-stand 16.769 km en op 11 juni 16.650.
Bedoel je in plaats van KM-STAND misschien het AANTAL GEREDEN KM'S ? Dat zijn 2 verschillende dingen hoor! Verschaf daarover eerst eens duidelijkheid, dan is de oplossing eenvoudig.
Als in H1 AANTAL gereden KILOMETERS moet staan, dan kun je in D51 gebruiken:
Code:
=SOM.ALS(C3:C48;C51;H3:H48)
dat is een foutje het gaat inderdaad om de vereden km meters

Week 22
kenteken 6-VKN-86
verreden km 153934

Lijkt mij dus niet de verreden km in 1 week ?????

Volgens mijn formule wordt de eindkilometers vermindert met de beginkilometers van die periode. ik heb ook gezien dat bepaalde wagens achteruit rijden.

Beste,
ik heb de bijlage aangepast met test standen het gaat er om elke 4 weken de totaal gereden km standen te hebben
alle standen zijn dus geen echte standen

Zowel de formule van Plongske als mijn draaitabel geven het verwachte resultaat.
Wat is nu nog je probleem?

Nick,
Wat vul je nu in bij de km stand? De gereden km in die week of de km stand van die week. Ik ben ervan uitgegaan dat je de km standen opgenomen hebt van de wagens per week.

Nick,
Wat vul je nu in bij de km stand? De gereden km in die week of de km stand van die week. Ik ben ervan uitgegaan dat je de km standen opgenomen hebt van de wagens per week.
klopt dit worden de standen van de afgelopen week

Zet dan in cel H1 geen 'km stand' maar 'Gereden kilometers'
Dat voorkomt een hoop verwarring

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan