op USB-slot booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kersje

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Hoi allemaal,

Weet precies of ik beter hier of in winXP kan gaan posten, move mun thread maar als het ergens anders beter is :)

Ik heb dus een oude dell laptop waar ik XP op wil gaan installeren. Alleen deze heeft geen cdrom drive. Nu was mijn idee om of een externe HD bootable te maken en van daar te installeren of via een externe brander. Alleen het probleem is dat ik in de bios niet kan selecteren dat hij op USB moet gaan booten. Is er hier misschien een manier voor?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Wanneer het moederbord van de laptop dat niet ondersteunt helaas niet...

hoe kan ik dat nagaan? Ik kan wel gewoon de bestanden zien via DOS als ik de externe HDD aan heb gehangen. Zegt dat iets of heeft dat totaal niks meer het booten te maken

Wanneer je in de bios niet kunt kiezen voor usb of extern of other device bij de boot-volgorde, dan kan het helaas niet

Ik kan wel kiezen voor Removable devices maar hij doet helaas niks

Op die manier maak je de externe devide wel bootable, maar wanneer je in de bios niet kunt aangeven dat het moederbord daar naar moet kijken/zoeken bij booten, dan lukt het dus niet!

Kan je niet via DOS de hele inhoud van een XP CD die je van tevoren op een externe HD hebt gekopieerd, kopieren naar de harddisk van de laptop en dan van daaruit de Setup uitvoeren?

Op een dergelijke manier heb ik ooit W98 op een oud gevalletje gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan