op user niveau internet blokeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

blubber

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2004
Hoe kan ik op user niveau internet blokeren?

Niet iedere werkplek is voorzien van internet, dit bereik ik nu doordat ik een scope heb aangemaakt in de DHCP server, waar werkstations met een bepaald mac adres andere dns servers krijgen toegewezen dan die wel gebruik mogen maken van het internet.
Nu wil ik dit user afhankelijk maken en niet station afhankelijk maar weet even niet wat de beste manier is...

Of het de beste manier is weet ik niet, maar met een firewall zoals bv outpost kun je voor elke gebruiker eigen instellingen maken en deze vastzetten met passwords. Maar dan valt de software opzich wel te verwijderen als men er omheen wil.

Ik weet niet hoe je situatie is ... maar als je in een windows 2000/2003 domein zit ... dan kan je met policies heel veel instellen per gebruiker ...
Bijvoorbeeld een verplichte proxy instellen ... of andere netwerkinstellingen ...
Als je dan de clients die niet mogen internetten een proxy intern aanwijst ... die alles doorstuurt naar de intranet-site ofzo ... en een andere die wel het internet op mag.
Dan kan je hele leuke dingen doen ... en je kan via policies ook instellen dat ze de proxy-server enzo niet mogen veranderen :)

Of je kan gaan werken met een proxy-server ... en dat ze zonder die proxy-server niet op internet kunnen ... microsoft zelf heeft daar bijvoorbeeld ISA-server voor ... die ook weer een heleboel kan in combinatie met een windows domein.

Ik heb inderdaad wel een domain server (windows 2000 advanced server) maar ben daar hellaas nog niet helemaal in thuis.... :o Ik ga eerst wel eens kijken wat ik met die policy instellingen allemaal kan.... Alvast hartelijk dank voor de tip

:confused: Had heel die policy nog nooit bekeken, ongeloofelijk wat een choas....:)

Laatst bewerkt:
Anders maak je eerst eens een extra OU ( Organisational Unit) en hang je daar een paar test-users in ... en dan klik je met de rechtermuisknop op die OU ... kies je voor eigenschappen/properties ... en dan het tabblad group policy

En dan maak je een nieuwe aan ... en ga je die bewerken ... en dan ga je in en uitloggen met een paar van die test-accounts ... en kan je volgen wat er allemaal veranderd. :)

Elke policy heeft netjes uitgelegd wat ie doet dus goed snuffelen ... en misschien vindt je nog wel meer handige dingetjes ... om je gebruikers zoveel mogelijk onder controle te houden ;)

:thumb: Hier kan ik wel mee uit de voeten, al zal het wel ff duren voor ik het allemaal snap:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan