• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Op voorwaarde van criteria (ja/nee) gegevens kopieren naar volgende sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bratox

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hallo allemaal,

Voor mijn werk ben ik bezig met het bestand in de bijlage om ideeën te registreren en te selecteren. Nu ben ik al een eind gekomen maar ik loop bij het volgende vast.

In step 3 wil ik graag de ideeën die in step 2 zijn geselecteerd om door te gaan naar step 3 automatisch overnemen. Dit wil ik baseren op het keuzevak vanaf cel G13 in step 2 naar beneden. Als deze op "Yes" staat wil ik graag dat de bijbehorende Unique name Business Challenge in kolom B (vanaf rij 13) en de bijbehorende naam van het idee in kolom C automatisch wordt overgenomen naar kolom B en C (vanaf rij 22) in step 3. Als een idee op "No" staat in step 2 in kolom G moet deze niet terugkomen in step 3. Als ik dan in step 3 in cel F15 de bijbehorende business challenge selecteer moet in kolom B en C automatisch alle ideeën die op Yes staan en bij die business challenge horen worden weergegeven vanaf cel B22 en cel C22 naar beneden. Vervolgens kunnen deze dan weer worden beoordeeld op de 7 criteria van D21:J21. Deze data moet vervolgens wel blijven staan zodat de na step 3 geselecteerde ideeën doorgevoerd kunnen worden naar step 4.

Ik zat zelf al aan de VLookup-functie te denken wellicht in combinatie met de offset-functie maar ik krijg het niet voor elkaar.

Hebben jullie een idee hoe ik bovenstaande voor elkaar kan krijgen? Ik werk met Excel 2010.

Gr.
Bratox

Bijlagen

Hallo Elsendoorn2134,

Bedankt voor je hulp. Ik heb de macro gekoppeld aan een knop en dit werkt goed en doet wat ik bedoelde (zie attachment). Toch heb ik nog een vraag. Het is nu namelijk zo dat wanneer ik in stap 3 waardes invul achter de ideenamen (D22:J22 en de rijen daaronder) en in stap 2 bijvoorbeeld het 2e idee (Pennie, C14:G14) later nog op Yes zet dat de waarden die reeds zijn ingevuld in stap 3 niet mee verschuiven. Dan komen de ingevulde waarden in stap 3 van het huidige idee "baaa" te staan bij "Pennie" na het indrukken van de selectieknop. Is het mogelijk dat wanneer er eenmaal gegevens zijn ingevuld bij het idee dat deze meeverschuiven wanneer er later nog ideeën op Yes worden gezet?

Het zou heel mooi zijn als het kan maar er is natuurlijk ook simpel omheen te werken door te zeggen dat wanneer dit het geval is deze opnieuw in te vullen in het model.

Gr.
Bratox

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Bratox,

Je bent niet bang het me te moeilijk te maken zeker? Maar wel een leuke uitdaging.
Was er ongeveer een half uu mee bezig, twintig minuten typewerk en tien minuten debuggen (schijnt nooit in een keer te willen werken).

Veel Succes

Bekijk bijlage HelpMijVoorbeeld.xlsm

Haha daarom zei ik er al bij dat het niet perse nodig was en er wel omheen te werken valt. Excuses trouwens voor mijn late reactie, ik ben de afgelopen week ziek geweest en heb er dus nog niet eerder naar kunnen kijken.

Nu heb ik er wel naar gekeken en alles doet het helemaal perfect! Heel erg bedankt! Puur ter verheldering heb ik nog een klein vraagje over onderstaande code. Je hebt daar namelijk bij gezet "maximaal 35 regels op tabblad 3". Houdt dat in dat er maximaal 35 regels te onthouden zijn door excel of kan ik dit op termijn ook verhogen naar bijvoorbeeld 5000? M.a.w., zit er een maximum aan?

Nogmaals heel erg bedankt!

Gr.
Bratox

Code:
Dim aRecords(35) As tBewaarGegevens         'Maximaal 35 regels op tabblad 3
Dim nTeller0, nTeller2, nRecordteller As Integer
Dim bGevonden As Boolean

Op tabblad zijn er maximaal 35 regels gedefinieerd dus beperk ik ook mijn array tot dat aantal anders zou het tabblad overschreven kunnen worden.
Ik weet niet wat het maximum aantal regels is voor een array binnen Excel maar ik heb wel array's gemaakt van 40.000 regels en meer, ik ben nog geen restricties tegengekomen.

Veel Succes.

Helder! Ik ging er al vanuit dat het geen probleem zou zijn om het eventueel te vergroten. Heel erg bedankt!

@Bratox Zou je willen stoppen met het onnodig quoten van berichten. Heb nu al diversen reacties van je aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan