• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Op voorwaardelijk einde afschrijvingstabel een restwaarde weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter BVKG
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BVKG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2018
Beste, bij de opmaak van een afschrijvingstabel in bijlage, waarbij geleend bedrag(B1= 100.000,00), af te betalen bedrag (functie van restperc) staat in B2, restpercentage einde(D2=16,00%), jaarlijkse rente (B3=1.20%) en aantal termijnen (B4=84) bvb de variabelen zijn

Kolom A (vervaldag) geeft formule : =ALS(RIJ()-14=$B$4;"Totalen";ALS(RIJ()-14>$B$4;0;A97+1))
Kolom B (Totaal bedrag) geeft formule: =ALS(A98=0;0;ALS(A98="Totalen";SOM(B$13:B97);BET($B$6;$B$4;-$B$2)))
Kolom C (Intrest) geeft formule: =ALS(A98=0;0;ALS(A98="Totalen";SOM(C$13:C97);B98-D98))
Kolom D (Kapitaalaflossing) geeft formule: =ALS(A98=0;0;ALS(A98="Totalen";SOM(D$13:D97);PBET($B$6;$A98;$B$4;-$B$2)))
Kolom E (Saldo) geeft formule:=ALS(A98="Totalen";"Einde";ALS(A98=0;"Stop";ABS(E97-D98)))

Als zoals in dit voorbeeld in lijn 97 kolom E gelijk geworden is aan 0, zou ik graag in vak E98 E in plaats van een leeg vak de restwaarde, zijnde A2-B2 te zien krijgen, maar dat lukt niet met de Als(En functie...

Kan iemand hier hulp bieden aub?

Alvast heel hartelijke dank
Vriendelijke groeten
Jan

Bijlagen

Kijk eens bij jouw instellingen bij voorwaardelijke opmaak.

Laatst bewerkt:
sorry maar ik zie het niet direct wat u bedoelt ....

Cryptische uitleg maar ik zie het niet hoor...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan