Op welke snelheid draait de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
MoBo asus P4PE2-X
intel pentrium 4 cpu 3000MHz
win xp

De bovenstaande hardware bevindt zich in de pc
Wanneer ik echter everest draai leest hij het volgende
MoBo asus P4PE2-X
intel pentrium 4 cpu 2000MHz
cpu aanduiding Nortwood HyperThreading
etc
orgineel kloksnelheid 3000MHZ

Nu heb ik enkele vragen
met welke snelheid draait de pc
Indien de pc op 2000MHz draait
Hoe kan dat!
Hoe krijg ik de pc op 3000Mhz
Welke stappen moet ik hiervoor ondernemen

Kijk eens in de bios op welke FSB de processor staat ingesteld

bedankt voor je snelle reactie

bios geeft aan FSB 537
everest cpguid geeft het volgende aan

FSB clock 133,7
FSB speed 534,8

Bedoel je deze gegevens!

intel p4 3ghz nortwood hyperThreading
cpu stepping D1

Je zal de FSB op 200mhz moeten zetten, dan krijg je je 3,o ghz weer terug. (15×133mhz=2,0ghz en 15×200mhz=3,0ghz)
Heb je soms ooit de bios gereset of het batterijtje daarvan vervangen?

Volgens mij is er dan niets aan de hand en klokt de processor gewoon terug wanneer er niets te doen is.

Start eens een beetje zwaar programma op, liefst meer dan een, en kijk dan nog eens naar die snelheid, dus terwijl die programma's draaien

ok maar mijn vraag is eigenlijk op welke snelheid draait deze pc nu
op 2 of op 3Ghz

Je zal de FSB op 200mhz moeten zetten, dan krijg je je 3,o ghz weer terug. (15×133mhz=2,0ghz en 15×200mhz=3,0ghz)
Heb je soms ooit de bios gereset of het batterijtje daarvan vervangen?

Volg deze raad maar even op

Volgens mij is er dan niets aan de hand en klokt de processor gewoon terug wanneer er niets te doen is.

Start eens een beetje zwaar programma op, liefst meer dan een, en kijk dan nog eens naar die snelheid, dus terwijl die programma's draaien

Het is geen laptop, deze processor met dit moederbord hoort gewoon op 3,0 ghz te draaien.
Bovendien, als het een laptop zou zijn die 'terugklokt' wordt niet de FSB terug geklokt omdat je dan ook de geheugen snelheid naar beneden brengt.

Het is geen laptop, deze processor met dit moederbord hoort gewoon op 3,0 ghz te draaien.
Bovendien, als het een laptop zou zijn die 'terugklokt' wordt niet de FSB terug geklokt omdat je dan ook de geheugen snelheid naar beneden brengt.

Helemaal mee eens, zit geloof ik nog een beetje te slapen hier.
Ik had eerst ook al een berichtje geplaatst om de FSB te verhogen (naar een foute waarde ook nog) en dit weer verwijderd.

Ga eerst even koffie drinken geloof ik...

even een vraagje
wanneer ik programma's opstart waar kan ik zien op op welke snelheid ze draaien!

even een vraagje
wanneer ik programma's opstart waar kan ik zien op op welke snelheid ze draaien!

Die programma's draaien allemaal op dezelfde snelheid van je processor, nu is dat 2,0 ghz, maar dat hoort dus 3,0 ghz te zijn. Het snelheidsverschil zal behoorlijk merkbaar zijn als je zorgt dat de FSB weer op 200mhz komt te staan.

ik heb nu autocad en adobe lopen ik zal dus via de bios FSB op 2oomhz zetten!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan