op zoek naar driver Nvidia RIVA TNT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankwin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Volgens de PCI listing zit er in mijn "sleutel"-PC
een videokaart van vendor 10DE en device 0020.
Volgens een tabbelltje op http://www.rivastation.com/news/0639news_de.htm#TNT2 - TNT2 Ultra zou dit een NVidia RIVA TNT kaart moeten zijn, maar ik kan nergens de drivers vinden. Zelfs niet op de site van NVidia zelf.

(Wel RIVA 128 of TNT2, maar niet RIVA TNT)

Wie helpt me op weg?

PS: Oh ja, gebruik Win98SE en de driver van Creative die werkt ook niet.

Als je de Nvidia detonator download heb je altijd de goede driver binnen.

waar?

Waar vind ik die detonator drivers dan?

Krijg nu een foutmelding tijdens het opstarten.
Er is een fout in C:\windows\system\CvCpl.dll
De vermelding ontbreeks: NvStartup

Ik zoek verder ....

Zal wel door beiden komen :-)
Hou er rekening mee dat je na installeren nog een gek beeld hebt en het alsnog moet instellen via bureaublad rechtsklik en dan eigenschappen.
Ik had tot 1 week terug dezelfde dingen van MSI.
Je kunt ook liveupdate doen dan wordt het prima voor je uitgezocht. Even iets binnenhalen en daarna ga hij kijken voor nieuwe drivers als je het progje opstart. Ik vond het prachtig.

Aanpassing. Die dll heb ik ook en hij hoort in Sys32 te zitten. Typ die dll in bij Google en je komt vanzelf bij een dll-site aan. Donker moet je betalen. De ander niet.

Laatst bewerkt:
grrrr

Fout bij installeren van NVIDIA
Setup kan de PCI-id van een aangetrokken apparaat niet vinden in NVAML.INF. De installatie wordt beeindigd.

Ik wordt gek. (ja met DT)

liveupdate

liveupdate drivers werkt helaas niet in Win98se

Wat heb je precies voor een systeem?
Amd Athlon, msi motherboard, sound en vga?

Ik hoor het morgen wel. Het is bedtijd.
Welterusten!

Laatst bewerkt:
systeem

De PC die ik probeer te installeren is een

AMD Duron 750 Mhz
MSI K7T Turbo met VIA VT82C686B chipset en
AC'97 sound onboard
64 mb RAM
videokaart die niet werken wil - nvidia riva tnt ;-)
20 Gb harddisk
en een
Realtek netwerkkaartje

oh ja, ook nog floppydrive en 52x CDROMspeler

eerst even de oude driver verwijderen wil ook nog wel eens verhelderend werken.

PCI-ID

Als ik zelf in het bestandje NVAML.INF ga kijken (in C:\NVIDIA\ nogiets) dan staan er allerlei vendornummers en devive nummers, maar inderdaad net niet het model dat ik volgens mijn up-to-date bios in de machine heb zitten

een regel met PCI\VEN_10DE&DEV_0020
ontbreekt helaas

device 0028 is de eerste in de lijst, wat gelijk staat aan RIVA TNT 2, dan twijvel ik of RIVA TNT wel in het detonator package zit.

Laatst bewerkt:
opgelost :-p

Ik heb uit het archief van NVIDIA
http://www.nvidia.com/object/win9x_archive.html
de oudste driver gedownload
(Version: 28.32)

En die werkt.

Daarna nog geprobeerd met Version: 29.42, maar die gaf alweer de foutmelding van de PCI-id.

Blijkbaar ondersteunen de nieuwere drivers alleen RIVA TNT2 en hoger.
De nieuwste FORCEWARE ondersteunen zowiezo alleen Geforce kaarten (als ik het goed gelezen heb)

Eindelijk naar bed en om 9 uur weer op het werk verschijnen. misschien skip ik de 1e twee uur, dan werk ik wel weer wat langer door.

Frankwin

Ik had de K7t pro2-a MS 6330
AMD Thunderbyte
Videokaart MSI MS-8808 Nvidia TNT2 m64
Als ik de driver voor bovengenoemde nam draaide het voor geen meter. Zodra ik de detonator nam wel.
Ook met de onboard sound (zelfde als jij met 352BGA er achter) moest ik het met een oudere doen omdat de laatste niet voor XP geschikt was. Misschien dus ook niet voor 98. Ik zag het pas toen de driver aan het installeren was.
Live update werkte vroeger wel. Ruim 1,5 jaar niet meer.
4 in one driver werkte ook niet meer. Ik kan me de 2942 herinneren maar bij mij werkte de 4523 vga card driver ook nog.
Mijn pc viel af en toe zo in slaap :rolleyes:
In volle bewerking beeld weg, lichtjes van cd-writer en rom aan. (niet open te krijgen) Je hoorde de pc alsof hij nog werkte.
Na een uur wilde hij dan wel weer aan de gang :rolleyes:
Als je dit soort dingen ook krijgt zou ik maar snel terugrennen naar de leverancier of wie dan ook.
Bij mij schijnt het een slecht motherboard te zijn en mijn garantie loopt 10 maart af. Ik heb het gelukkig nog op tijd te horen gekregen terwijl ik al direct aan de bel heb getrokken.
Trouwens, bij Nvidia kun je ook in een soort Helpmij terecht. Viaarena.

FAQ FORUM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan