Op zoek naar duidelijk overzicht: wirwar accounts/toestellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
438
Ok,

ik had het reeds eens terloops gevraagd in een ander topic, zonder echt antwoord gekregen te hebben, maar nu begint het de spuigaten uit te komen.

Ik zou graag weten waarom als ik ergens een nieuw wachtwoord instel (ter vernieuwing of gewoon ww vergeten ofzo) ik dat overal moet herinstellen... en ik heb het dus niet over de email-client, dat is maar normaal dat je als je je ww zou veranderen dat je het op elk apparaat moet doen...

ik heb het dus eerder over google (accounts), hotmail adressen en microsoft accounts... en het leuke aan deze wirwar is dat je telkens een wachtwoord maar 1 keer kan gebruiken... ik begin al zonder ideeën te geraken voor nieuwe ww'en...

situatie is volgende, ik zal er nummers en letters op plakken, moest iemand het zo kunnen uitleggen ofzo...:

email1: standaard e-mail voor dagelijks gebruik
email2: spam e-mail, maar was mijn vroegere e-mail dus check deze nog wel

toestellen:
toestel 1 : desktop , Win 10
toestel 2 : laptop (vaak enkel voor streamen), Win 10
toestel 3 : GSM met mail-client
toestel 3 : nieuw aangeschafte tablet (android)

accounts:
account 1 : google account, aangemaakt met zelfde hotmail adres als email1
account 2 : beetje onduidelijk, maar ik vermoed microsoft account, idem met email1
account 3 : outlook programma dat deel uitmaakt van office (standalone)

1)))

probleem is dat als ik op 1 toestel mij inlog of iets gewijzigd heb, dat hij op de andere dit ook vraagt, dus als ik bv account 1 ww wijzig, dat hij mij dit ook vraagt bij MS account denk ik...

T'is mij allemaal zo onoverzichtelijk dat ik soms ni goed weet voor wat ik een ww aan het wijzigen ben... want is een MS account dan gelijk aan een google account? volgens mij 2 aparte bedrijven ehh...

zou iemand dit ne keer kunnen verduidelijken voor mij aub? liefst stap voor stap, dan print ik da ne keer rustig af, of stel ik dat ne keer tegoei in...

2)))

ik had al iets gelezen dat als je uw google account (dus waarmee je o.a. op Youtube gaat) geen google e-mail is (lees Gmail) dat dit problemen kan geven... is hier iets van aan??

3)))

ook had ik, maar ik vind die thread ni meer terug, een zeer gelijkaardige topic geopend (op MS forum dacht ik), omdat hij toen ook vanalles begon opnieuw te vragen op mijn laptop, na ergens eerst voor 1 account een wachtwoord te wijzigen op mijn desktop...

ik herinner mij gewoon dat ik na dat topic mijn windows 10 PC als lokaal heb ingesteld, ipv ingelogd met een MS-account. Wat geeft dit van verschillen???



4)))

hieronder nog een kleine screenshot voor te laten zien hoe dit eruit ziet bij mijn win10 desktop. ik vermoed dat dit ook als lokaal staat op mijn laptop...


alle hulp is welkom, hoe onduidelijk kan dit soms wel niet worden... ik wil gewoon als ik het wachtwoord van mijn e-mail zou veranderen dat hij mij enkel dat vraagt op een ander toestel, en niks van deze account, of deze account...

bij mijn weten is outlook van MS, maar heb je dan hetzelfde nodig voor je pc's? ik dacht altijd dat outlook een site was om onder andere op de vroegere hotmail te geraken, waarvan MS toevallig een programma van gemaakt heeft dat in office is verwerkt...

tot dusver mijn grieven hierover... GETHEZ

accounts1.jpg
 
Ik zal proberen om orde te scheppen in je totale chaos. Ik heb het enkele keren opnieuw moeten doorlezen. Maar dat is niet zo erg. Je vraagt om hulp en ik zal proberen je te helpen.

In het kort komt het hier op neer.

Hier log je in bij je gmail, anders kan dat niet. Het is voor alle toestellen
https://accounts.google.com/Login?hl=nl


Hier log je in bij een account voor het hele aanbod op alle apparaten, anders kan dat niet. Het is voor alle toestellen
https://www.microsoft.com/nl-nl/account


Inloggen op youtube met je gmail adres en wachtwoord. Ander kan dat niet. Het is voor alle toestellen
https://www.youtube.com/

Eender wel toestel je gebruikt. Zo moet je inloggen. Dat kan niet anders. Dus met een mail adres en een wachtwoord. Schrijf nu eens voor jezelf op wat je doet.

P.S. Je kunt gewoon met je oude hotmail wachtwoord en mailadres inloggen bij outlook. Hotmail bestaat niet meer.
 
Laatst bewerkt:
ok, bij uw eerste link : dit is eigenlijk hetzelfde als jouw 3de link... je logt in op google en dergelijke (dus ook youtube) via je google account...

eigenlijk heb je dus 2 soorten logins (MS en Google) die je telkens op elk apparaat moet inbrengen om het tegoed werkende te krijgen... (dus eigenlijk account1 en account2 van in mijn openingspost)

en wat betreft hotmail: het bestaat niet meer, maar je moet wel outlook van MS gebruiken dus nu... right???

hetgeen ik al ervaren heb is da als ik ergens iets verander bij bijvoorbeeld de MS account op welk apparaat dan ook en

1) wachtwoord abc ingeef als nieuw wachtwoord
2) wachtwoord def al ingesteld stond als google wachtwoord

dat ik dan in eerste instantie enkel de MS account moet updaten met wachtwoord abc, maar een paar uur later, of zelf een dag later ik mij bij google moet herinloggen (denk ik althans toch...) en dan aanvaard hij niet ww def, maar dus uitsluitend het nieuwe aangemaakte ww, namelijk abc ....

of ik moet mij serieus vergissen tss de 2...

nu is mijn vraag: is dit mogelijk wat ik hier neerschrijf?? is MS (meerbepaald het wachtwoord voor outlook) gelinkt aan uw google account ???????????????????????????????

volgens mij zijn die echt wel gelinkt... sry voor mijn slechte voorbeelden, ben niet echt goed om de situatie te schetsen, maar zoals je kan zien mag ik om de zoveel tijd op alle apparaten tegelijk zowel MS als google updaten...

ook omdat ik ww'en ingeef die op elkaar lijken, maar kleine variaties dan...

is op zich niet slecht om regelmatig een nieuw ww in te stellen, maar dan wil ik enkel dat instellen en niet iets dat invloed heeft op andere zaken ofzo... en zoals reeds gezegd, ik heb iets gelezen dat je best geen zelfde adres ingeeft bij google als hetgeen je gebruikt voor je MS-account, wat hier dus wel het geval is...

misschien is het gewoon de oplossing om een google mailadres te gebruiken voor google account :rolleyes: reden dat ik daar dat hotmail/outlook adres voor gekozen heb is dat ik alles van evt. wijzigingen aan mijn account direct zie binnenkomen op mail...
 
Laatst bewerkt:
ok, bij uw eerste link : dit is eigenlijk hetzelfde als jouw 3de link... je logt in op google en dergelijke (dus ook youtube) via je google account...In het rood mij opmerkingen.

eigenlijk heb je dus 2 soorten logins (MS en Google) die je telkens op elk apparaat moet inbrengen om het tegoed werkende te krijgen... (dus eigenlijk account1 en account2 van in mijn openingspost) Dat klopt

en wat betreft hotmail: het bestaat niet meer, maar je moet wel outlook van MS gebruiken dus nu... right??? Right.

hetgeen ik al ervaren heb is da als ik ergens iets verander bij bijvoorbeeld de MS account op welk apparaat dan ook en

1) wachtwoord abc ingeef als nieuw wachtwoord als je die altijd gebruikt natuurlijk
2) wachtwoord def al ingesteld stond als google wachtwoord als je die altijd gebruikt natuurlijk

dat ik dan in eerste instantie enkel de MS account moet updaten met wachtwoord abc, maar een paar uur later, of zelf een dag later ik mij bij google moet herinloggen (denk ik althans toch...) en dan aanvaard hij niet ww def, maar dus uitsluitend het nieuwe aangemaakte ww, namelijk abc ....

of ik moet mij serieus vergissen tss de 2...Kennelijk heb je een tweestap controle gedaan

nu is mijn vraag: is dit mogelijk wat ik hier neerschrijf?? is MS (meerbepaald het wachtwoord voor outlook) gelinkt aan uw google account ??????????????????????????????? Je kunt zowel in Gmail als in outlook alles doorsturen naar een andere account

volgens mij zijn die echt wel gelinkt... sry voor mijn slechte voorbeelden, ben niet echt goed om de situatie te schetsen, maar zoals je kan zien mag ik om de zoveel tijd op alle apparaten tegelijk zowel MS als google updaten...

ook omdat ik ww'en ingeef die op elkaar lijken, maar kleine variaties dan... Updates komen meestal automatisch binnen als je dat zo hebt ingesteld.

is op zich niet slecht om regelmatig een nieuw ww in te stellen, maar dan wil ik enkel dat instellen en niet iets dat invloed heeft op andere zaken ofzo... en zoals reeds gezegd, ik heb iets gelezen dat je best geen zelfde adres ingeeft bij google als hetgeen je gebruikt voor je MS-account, wat hier dus wel het geval is...Dat moet je helemaal zelf weten. Ik werk al tien jaar met hetzelfde wachtwoord. Als die maar sterk genoeg zijn, bijvoorbeeld 1@2@3@4@hoedjevanpapier1984%

misschien is het gewoon de oplossing om een google mailadres te gebruiken voor google account :rolleyes: reden dat ik daar dat hotmail/outlook adres voor gekozen heb is dat ik alles van evt. wijzigingen aan mijn account direct zie binnenkomen op mail...
Ik doe bijna alles via gmail.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan