Op zoek naar een nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

satshow

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 jun 2001
Berichten
3.881
Besturingssysteem
Linux KDE Neon
Office versie
Libreoffice
Ik ben op zoek naar een andere computer voor een bedrag van 500 tot 800 euro..

Ik game nooit dus als ik gewoon af en toe wat arcade spelletjes kan spelen is het prima.
Ik gebruik de computer voornamelijk voor te internetten, video's bekijken op you tube en van dat soort zaken.
Ik ben er wel van plan een dual boot op te zetten met linux mint. De meeste tijd zal ik daarop werken en af en toe op windows. Er moet dus ook windows bij zitten, ben niet echt bekend met windows 7 en 8 welke ik het beste kan gebruiken.
Uiteraard moet de samengestelde pc dus goed kunnen werken met linux en windows.
Een beeldscherm erbij hoeft niet want die heb ik.

Kan iemand een leuk systeempje samenstellen voor een leuk prijsje.
 
Laatst bewerkt:
dat kan wel onder de 500 euro...
en onderdelen van windows en linux laten samenwerken,gaat niet goed..

ollo
 
Ik werk nu ook op een windows vista computer samen met dual boot linux mint 13 en alles werkt prima tenminste wat ik er mee doe allemaal.
Heb even dat wat duidelijker gemaakt in de openingspost.

Het gaat er dus om dat de samengestelde pc goed overweg kan met windows maar ook met linux als ik daarop werk.
 
Laatst bewerkt:
wat is dan precies de reden dat je tussen de 500 en 800 wilt uit geven?

ollo
 
Dat is meer een richtprijs maar als het makkelijker is een maxium prijs aan te houden dan is dat ook goed, als ik rond de 500 euro of minder een goed systeem kan kopen is dat ook prima natuurlijk.
 
je schreef dat je nu goed werkt,dus ik denk dat je eerst moet zeggen,welke verbeteringen je wenst..
of dat je gewoon voor ze zekerheid een extra komputer wilt.
ollo
 
Ik wil een nieuwe computer aangezien deze al een jaar of 6 oud is denk ik.
 
een goed advies..
loop gewoon eens het plaatselijke computer winkeltje binnen,en ga niet meteen zeggen dat je tussen de 500 en 800 wit uit geven..
of een web winkel,die bij je in de buurt zit..het is heel leuk,om iets te kopen..
zolang je ouwe syteem werkt,heb je lekker de tijd om rond te kijken..
zover ik je heb begrepen,kan je met 300 euro al wat leuks kopen..

ollo
 
Als ik het goed zie staat er 2 keer windows 8 in. Ben niet zo thuis in de hardware maar ziet er best goed uit waar ik de komende tijd wel mee vooruit zou moeten komen.
 
De A10 heeft ook perfecte video mogelijkheden. dus HD video afspelen / Casual gaming
Gaat prima op deze Accalerated Processing Unit
 
Voor linux zou ik toch eerder geneigt zijn te gaan voor een nvidia videokaart. De a10 voldoet prima, maar de drivers voor linux zijn nog steeds een stuk minder.

Als de specifieke prestaties voor mint niet kritisch zijn is een a10 een prima oplossing
 
Dat is inderdaad wel van belang dat het geen probleem is met drivers. Heb nu een nvidia kaart erin en alles werkt prima.
 
Ik vermoed dat je niet op linux je spelletjes gaat spelen en voor zover ik weet is amd ferm bezig om zijn drivers voor linux te verbeteren. Dus ik ben vrij zeker dat het zal volstaan en je geen problemen zal hebben.
 
Valve is op het moment bezig om zijn source engine volledig op linux te krijgen verder zijn er zo ook nog wat andere indie games die op linux zijn
ook steam komt binnenkort op linux ze zijn al met een beta bezig

ben het met wampier wel eens Nvidia heeft op het moment de beste support/drivers voor linux
 
Tja, een apu is natuurlijk zeer handig, en ik denk dat de meeste games op windows verschijnen. Maar met Nvidia sla je natuurlijk 2 vliegen in 1 klap.
 
Welke Nvidia kaartje past hier goed bij?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan