• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Op zoek naar functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

natasja89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2014
Berichten
4
Ik wil een aantal gegevens in Excel aan elkaar koppelen, maar ik weet niet welke functie ik daarvoor moet gebruiken en hoe ik die in moet vullen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

In kolom A staan allemaal grootboekrekeningen, in kolom B staan de namen van die rekeningen.

In een nieuw werkblad heb ik een aantal van deze grootboekrekeningen ook, maar niet de namen van die rekeningen. Welke formule kan ik in het nieuwe werkblad in kolom B invullen zodat Excel verwijst naar de rekeningen uit kolom A van het andere werkblad en hier de juiste namen aan koppelt in kolom B?

Ik hoop dat jullie de vraag snappen en mij kunnen helpen.
 
Zonder voorbeeld bestand is het toch moeilijk te begrijpen naar welke oplossing je zoekt, maar ik doe een gok tekst.samenvoegen
 
Wij gokkers zien ook graag een voorbeeld bestand (denk dat toch)
 
bijvoorbeeld B1: =vert.zoeken(A1;"Selecteer hier de kolommen A en B uit het bestand wat gelezen moet worden";2;0)

Zet de geselecteerde gegevens tussen $ bij zowel rijen als kolommen en trek de functie naar beneden door!

Gok dus hetzelfde als AlexCEL, Maar waarschijnlijk kan hij met een filter ook het probleem tackelen.

Edit: Wat veel gokkers als iemands naam Natasja89 is. Denk dat ik mijn naam ge veranderen naar Sedyfergo91
 
Laatst bewerkt:
Oke, bij deze een voorbeeldbestand (las de regeltjes pas na mijn eerste post, excuses..)

Kolom A de cijfers, kolom B de namen. Kolom F bevat dezelfde cijfers als kolom A, maar andere volgorde. Welke formule zet ik in kolom G zodat de namen uit kolom B er automatisch komen te staan?


Bekijk bijlage test.xls
 
Vergeet even de eerste post over 2 werkbladen, heb het nu als voorbeeld in 1 werkblad gezet. De combinatie van A en B wil ik graag terug zien in F en G. F is hetzelfde als A maar dan in een andere volgorde, hoe zorg ik er dan voor dat de juiste namen wel achter die cellen komen te staan?
 
Graag gedaan, vergeet niet de vraag op opgelost te zetten.
Sommige zijn daar hier heel fel in:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan