Op zoek naar Gaming PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Beste iedereen,

Ik ben alvast op zoek naar een nieuwe gaming pc, want mijn Acer Aspire 55536G heeft probleempjes met het afspelen van nieuwere games op de laagste kwaliteit.

Ik wil graag games kunnen spelen als Mafia 2, Assassins Creed Brotherhood, etc. Het liefst op allerhoogste kwaliteit. Mocht het niet in mijn budget passen, is normale kwaliteit ook goed. Als alles maar sooepeltjes verloopt.
Nou heb ik 0,0% ervaring met het samenstellen/bouwen van PC's, maar dat zal ik eventueel kunnen leren.
Ik weet niet precies wat een goed budget is voor een goeie gaming pc. Zelf heb ik op dit moment €400 te besteden voor een gaming pc, maar dat is volgens mij nogal weinig.
Ik hoor graag jullie suggesties qua budget, evt. samenstellen, etc.

Mvg,

Thiemo

PS:
-Stilte van de PC maakt niet uit.
-Ik weet niet of Windows 7 64-bit of 32-bit beter is? Wat zijn de grootste verschillen?

Laatst bewerkt:
oke even wat dingen. Voor een beetje game pc heb je toch wel budget nodig van 600 liefst richting de 750. Voor 400 kan het ook wel, maar kan je niet echt al die games op het hoogste spelen.
Ik stel zo even systeem voor je samen.

-windows 7 64 bit is verplicht boven de 3,2 Gb werkgeugen. Als ik pc voor je samen stel wordt het toch wel 4 GB. kost ongeveer 100 euro dus nog 300 over :(
- Moet je beeldscherm toetsenbord en de rest hebben?

Hier een systeem van € 419 niet in de goedkoopste winkel.
http://www.salland.eu/basket/0/winkelmandje.html?1304368068
Oeps HDD vergeten
De pc is niet aan te raden door mij ik zou eerder iets door sparen. Dan heb je toch net wat beter.
Ik weet ook niet of de voeding van dit merk wel goed is.

Ik zou toch gewoon door sparen nog even hoeft niet meer dan 550 - 600 stel wel even systeem samen van die prijs dan krijg je wat beters.

Laatst bewerkt:
Beeldscherm, toetsenbord en muis heb ik al ;)
Ik wil wel eens PC van ongeveer 500-600 euro zien :)

Dus 4GB werkgeheugen is 64-bit vereist? Hoe zit dat met games?
(Ik heb nu dus mijn Aspire 5536G laptop met 4GB werkgeheugen, maar die had Windows 7 32-bit!!):mad:

alle games werken gewoon.
als je naar start > rechtermuisknop computer > Eigenschappen dan zie vast dat niet alles wordt gebruikt bij Geïnstalleerd geheugen(RAM)

Systeem 1
http://www.salland.eu/basket/0/winkelmandje.html?1304403334
prijs € 606,89 bij salland excl. verzend kosten
prijs € 594,11 bij afuture excl. verzend kosten

Er zit binnen die prijs helaas geen cd/dvd speler omdat ik er graag een gtx 460 in wilde zetten.
Of de voeding goed is moet ik even overlaten aan andere forum leden daar ben ik zelf niet zo goed in welke goed en slecht zijn.
Of het moederbord ook goed is weet ik bij deze ook niet helemaal heb wel 2 andere maar die waren in dit systeem net te duur.

Systeem 2
https://maxict.nl/order
prijs € - bij maxict excl. verzend kosten
prijs € 589,70 bij afuture excl. verzend kosten

Deze heeft een wat slechtere videokaart en dat heb je juist niet nodig bij een game pc dus systeem 1 is denk ik wat beter deze heeft wel cd/dvd :)

Systeem 3
salland
prijs € 614 bij salland excl. verzend kosten

Deze is misschien net wat over je budget heen maar deze heeft ook de cd/dvd

Geheugen: Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
CD/DVD: LG GH22NS50 S-ATA, Retail, Zwart
Voeding: OCZ ModXstream Pro 500 Watt, 20+24 Pins
Processor: Intel i5 2300/AMD Phenom II X4 955
De hebben allebei wel genoeg kracht voor wat je er mee wilt doen. De intel is daarin tegen wel wat krachtiger maar ook net iets duurder.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar intel die mogen ook wat warmer worden. Je kan het beste ook wat meer uitgeven aan het moederbord en cpu omdat je die minder makkelijk vervangt als een videokaart. Dit is omdat als je de CPU wilt vervangen ook meteen het moederbord moet vervangen doordat er dan een ander socket is. Intel veranderd wel wat vaker van socket dan amd. Je kan ook een wat duurdere CPU + moederbord nemen en dan later er een videokaart of videokaart upgrade bij doen. Kan je in het begin alleen niet echt goed gamen. Dus voor jou denk ik niet de beste keuze.

Case: Cooler Master Elite 310 Geen Voeding, Zwart, Zilver
Is gewoon een goedkope kast voor iemand met weinig budget.

HDD: Samsung Spinpoint F3 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Bulk
Ik denk dat 500 GB wel genoeg is 1 TB kan natuurlijk ook, maar dan gaat de prijs weer wat omhoog. De videokaart en de processor moet en goed zijn.

Windows: Microsoft Windows 7 Home Premium, NL, OEM - Alleen Bij Nieuwe PC's, 64-Bit
Dit is gewoon de goedkoopste windows 7 licentie en dan zit je toch al aan € 77,61 tot € 94,16(ligt aan de winkel waar je het besteld)

Moederbord: veel keuze mogelijk
Een moederbord van tegenwoordig zou ik zeker USB 3.0 en Sata 600 er in doen als je later USB 3.0 apparaten koopt of al hebt. Sata 600 voor de nieuwe SSD's Zelf vind ik jammer dat ik het nog niet heb dat komt omdat het toen nog niet uit was.
Kijk ook goed of je het goede socket hebt zeer belangrijk. Bij amd zijn ook nog moederborden met ddr2 geheugen te koop dus let er op dat je voor ddr3 gaat is goedkoper en sneller.

Videokaart: MSI GeForce GTX 460 Hawk/AMD 6870
Één van deze videokaarten zijn toch wel een beetje verplicht voor een game pc die jij graag wilt. Het kunnen ook een Nividia GTX 550 of een AMD 6850 worden, maar dat ga je merken in prestatie.
Maar in dat budget is het zoals in de systeems hier boven wel te krijgen maar dan moet er bespaard worden op de andere onderdelen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Let op als je een voorkeur naar een systeem hebt moet er nog even echt naar worden gekeken of alles past heb niet gekeken naar of je genoeg watt aan voeding hebt ( waarschijnlijk wel) niet of de videokaart in de kast past.
en een paar andere dingen. Zeg er ook even bij of je niet nog ergens een HDD of CD/DVD speler hebt die kan je misschien nog mee nemen. Ik denk het niet omdat je een laptop hebt.

Laatst bewerkt:
Ik had een desktop, maar die ging helaas kapot. Er zit nog wel een DVD-speler in, alles eigenlijk nog. Ook een HDD van 110GB. Is dat niet wat te weinig voor een Gaming PC? En zijn harde schijven niet veel goedkoper dan vroeger?

Ja hdd zijn een stuk goedkoper en 110 GB is voor de meeste wel te weinig. Dus minstens 500 GB is wel nodig.

Oh, ik kan trouwens geen een samenstelling zien. Misschien is een screenshot handig?:rolleyes:

Ik ben ze kwijt sorry, heb wel even wat nieuws samen gesteld.

Systeem 1
Cooler Master Elite 310
Intel Core i5 2300
Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9 kit
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit NL OEM
MSI H61MU-E35 (B3)
MSI N460GTX Hawk
OCZ ModXStream Pro 500W
Samsung Spinpoint F3 500GB
€ 599,31 excl. Verzendkosten

Systeem 2
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
ASUS M4A77T/USB3
Cooler Master Elite 310
LG GH22NS30
OCZ ModXStream Pro 500W
XFX Radeon HD 6870 Black Edition 1GB
€ 619,96 excl. Verzendkosten

Systeem 3
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
ASUS M4A77T/USB3
Cooler Master Elite 310
LG GH22NS30
OCZ ModXStream Pro 500W
XFX Radeon HD 6850 1GB
€ 595,96 excl. Verzendkosten

Andere combinaties zijn natuurlijk ook mogelijk.
Dus wil je liever 1 TB als hardeschijf of wil je wat anders het kan, maar dan wordt er wel ingehouden op de andere producten. Omdat je natuurlijk een budget hebt.

Laatst bewerkt:
intel sandy bridge imho nieuw sneller en net zo duur
i5 2300 is een goede keuze voor gaming

ik raad je trouwens wel aan om voor de samsung spinpoint f3 1TB versie te gaan die heeft een buffer van 32Bit en een RPM van 7200 = dus sneller dan de 500GB versie
verder is de HD6870 veel sterker dan de GTX460

ja, dat weet ik dat die sterker is, maar hij heeft ene budget dus processor iets duurder bij systeem 1 en systeem 2 betere videokaart. Het is wat hij wilt.

neem dan een HD5850 die is sterker dan de GTX460 en kost ongeveer het zelfde als de gtx460
klikerdeklik

kun je de core i5 2300 houden en heb je nog een sterke videokaart erbij

Laatst bewerkt:
Wow, wat een informatie. Wordt een beetje onduidelijk:shocked:
Verder heb ik nog NOOIT zelf een PC gebouwd. Ik zou dit wel willen leren (evt. guide ofz.), omdat dit volgens mij een veel goedkopere manier is.

Welke van de 3 systemen is het beste? Ik wil graag een PC die nieuwe games soepel kan spelen en evt. nog op hogere graphics.

als het goed is word de assemblage door de winkel gedaan zo niet dan liggen de kosten hoger ja

ga je zelf de pc inelkaar schroeven dan raad ik je tog aan om eerst ergens een oude pc bak vandaan te halen en daar es mee te spelen
je leert er redenlijk veel van

Thiemo welke games speel je het meeste en op op welke resolutie

@firest0rm - Ik heb nog die oude pc die kapot is, niet meer werkt. Is het de bedoeling dat na het in elkaar schroeven hij ook aan moet kunnen? Want dat kan die niet meer :P.

@rv94 Ik zal er een paar noemen die ik de laatste tijd heb gespeeld:
- Mafia 2
- Assassins Creed: Brotherhood
- De Sims Middeleeuwen
- Shift 2 Unleashed

Helaas heb ik haperingen (lags) op mijn Acer laptop bij al deze games waardoor het spelen erg moeilijk wordt bij bijv. racegames, shooters en vechtspellen...

Ja dat snap ik wel bij mafia 2 op mijn gts 250 op resolutie 1920 x 1080 kon ik dat wel goed spelen.

maar welke resolutie speel jij?

Zo laag als het maar kan, maar nog steeds lags. Heb vaak bijna een minuut soepel, dan weer halve minuut lag... Dus schiet niet echt op...

Heb ik soms ook met videos.

Laatst bewerkt:
als je straks een pc hebt welk scherm ga je er dan op aan sluiten?

Ik heb geen HD scherm. Het is een nogal oude, 15 inch non-breedbeeld beeldscherm... :P
Maar ik zou eventueel later nog een beter scherm kunnen aanschaffen :)

Dan zou ik voor
Cooler Master Elite 310
Intel Core i5 2300
LG GH22NS30
MSI H61MU-E35 (B3)
OCZ ModXStream Pro 500W
XFX Radeon HD 6870 Black Edition 1GB
gaan is € 627,80
Als dit echt te duur is zou ik voor een 6850 gaan