Op zoek naar goeie installer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Berichten
1.705
Hey,

Ik ben op zoek naar een goeie uitgebreide installer voor enkele van mn apps. De gewone .net versie die je met vs kan maken is wat te beperkt (mischien niet, maar weet niet hoe ik ermee kan doen wat ik wil in elk geval). Deze installer moet alles kunnen wat er default in de .net installer zit, maar ook de applicatie kunnen runnen na installatie, en liefst ook iets om oude versies van de app er eerst af te mollen voordat de nieuwe erop gaat.

Iemand een suggestie?

Alvast bedankt :)
 
VS installer

Inno Setup (hierboven al genoemd) is een fijne installer.Maar ik de functionaliteiten die je zoekt zoals programma's verwijderen en een correcte installatie vind je ook in de standaard installer van Visual Studio.
 
Hey,

Kan heel goed zijn, zoals ik in mn eerste post al vermelde. Maar ik vind echt niet hoe ik het met de VS installer zou moeten klaarspelen, vind de hele zooi niet echt duidelijk :confused:

Cheers
BN
 
Setup met VS

Zelf gebruik ik de Express editions van Visual Studio en daarmee kan ik geen Setup maken (vandaar dat ik Inno gebruik).

Maar je hebt gelijk dat het een beetje vreemd werkt in VS. Je hebt een bestaande solution en je klikt dan met je rechtermuis erop, New Project en dan kies je op het tabblad Deployment 7 Setup voor een nieuw project. Vervolgens moet je wel alle properties goed zetten. Zie: http://support.microsoft.com/kb/307353

Op Codeproject hebben ze er nog wat screenshots bij staan:
http://www.codeproject.com/KB/dotnet/Win_App_Setup_Project.aspx
 
als je in vs express naar build gaat en daar op publish drukt krijg je ook een setup bestand
 
Hey,

Ik zal eens proberen met Inno Setup, wat hier blijkbaar hoog aangeraden komt :)

@ Marceljo: dat msdn & tcp artiekel leggen wel uit hoe je een setup maakt, maar niet hoe je de app automatisch kan laten runnen na install enzo.

Cheers
BN
 
Advanced Installer gebruik ik zelf is ideeal, de simple setup is freware, en als je uitgebreide setups wilt maken moet je het kopen. Als voorbeeld, dit is een installer gemaakt met advanced inststaller (mijn programma: Watch Dog)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan