beste Maestro,
ik praat alleen zelf al over een kleine 8000 (!!!) machines waar ik kennis van draag (aankoopt etc.) Niet dat die allemaal kapot zijn gegaan, maar ik weet in dit geval best wel een heel klein beetje waarover ik het heb. Het toeval dat Radar dit opneemt in zijn programma is alleen maar grappig.
Ik denk dat een programma als Radar dit soort bedrijven inderdaad "graag" aanpakt, maar ook weer niet zo graag, dat ze het alleen maar doen om te "schoppen". Er zullen (verhoudingsgewijs) heeeeel erg veel klachten bij HCC / Radar zijn binnengekomen over Dell, daar ben ik van overtuigd.
En nee, ik begin geen persoonlijke vendetta tegen Dell, mijn motivatie is zodanig "zuiver" dat 'ie naadloos aansluit bij de naam van de helpmij site. Waarom ?
Er zijn best wel veel mensen die wat minder verstand hebben van pc's en dus een kant en klare machine bij meneer Dell kopen. Deze mensen voelen ook geen "kriebels" als de machine ouder is dan 2 of 3 jaar, integendeel, ze zijn veelal uiterst tevreden over hun machine en doen er vaak een jaar of 5 a 6 mee. En DAAR nu zit 'm de kneep en BEGINT mijn verhaal. NADAT de garantietermijn is verstreken !
Een ander heel plezierig "euvel" van de Delletjes is hun relatieve compatibiliteit met universele hardware. Vaak is het dus gewoon niet mogelijk om zomaar even om de hoek een stukje uitbreidingshardware te kopen omdat het verrekte gemodificeer (is dat een goed Nederlands woord? Ik geloof het nooit.......

) van dit soort bedrijven zo ver gaat, dat zelfs het P&P principe ervan gaat stotteren als er iets wordt ingebouwd -> het WIL dus gewoon niet gaan werken,
TENZIJ het natuurlijk uit de stal van Dell komt.......... (Nuance aanbrengend: DIT was tot voor kort zo, mogelijk is het sinds 2002 verbeterd, want sinds die tijd wil ik niets meer met Dell te maken hebben.)
Ik herhaal een eerdere opmerking :
als je bij een bedrijf als Paradigit of een "'goede" lokale pcboer om de hoek een pc koopt en die pc gaat stuk na een jaar of 4 dan wordt 'ie heel gewoon tegen normale reparatiekosten gerepareerd. Dat gaat je dus niet lukken bij Dell / HP / IBM / Packard en Hell en noem ze maar. op. Alleen al de kosten om de machine t.p. te krijgen zijn enorm.
DAAROM pleit ik voor goede lokale pc-boeren en / of GOEDE grote landelijke ketens. Niets persoonlijks tegen Dell, WEL tegen hun serviceverlening NA de garantie !