OP zoek naar nieuw Pc'tje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker door de jouwe te slopen Maestro12 :D
Ja, ik ben het met Maestro eens. Dat gaat veel minder kosten. Mijn schijf staat ook vol met film, geripte dvd's en muziek maar met 250 kun je aardig vooruit en dan ook een leuk geheugen. Als ik geweten had dat mijn moederboard voor kosten van MSI gereviseerd zou worden dan was ik niet eens overgestapt. Mijn Athlon deed het prima.
 
Ik weet niet waar je woont, maar kijk eens op http://www.funprice.nl Een goede, goedkope en eerlijke zaak en in mijn geval een hele goede service. Ik woon vlakbij Apeldoorn, dus haal ik alle spullen daar. Ik kan je geen advies over een bepaald merk geven (behalve anti Packard Bell) omdat ik mijn machien zelf heb gebouwd. Ik vind alleen de service van genoemde zaak goed.
 
Geplaatst door maestro12


@ijspeert, als je werkelijk zoiets wil, ik kan je er wel aan helpen voor een zacht prijsje :D :D :D

Zeg Maar :D
Na veel zoeken weet ik wat ik nog wil hebbe, ga je mee helpen of heb je zelf vanalles liggen? :D
- een tv kaart
- 1 Harde schijf
- nog 512 Mb-Ram geheugen
- en een LCD-scherm

:thumb:

Ps: die funprice site is wel in orde, daar vind ik wel wat naar mijn goesting
 
heeeeeeeeeeeel per ongeluk Tros Radar gezien vanavond ?

Zo nee, op de Trossite kun je fragmentjes van de uitzending bekijken. (best wel leerzaam ;) )

Een citaatje :

Klachtenstroom over Dell
Computerleverancier Dell adverteert dat ze werken zonder tussenpersoon en maatwerk leveren: de klant bestelt de gewenste configuratie eenvoudig per telefoon of via de website. We ontvingen echter veel klachten over Dell: verkeerde leveringen, hogere prijzen dan afgesproken en een slechte klantenservice
 
Ik wil ook een Dell (.............. of juist niet ;) )

Nieuws
Diepe dellende [01-03-2004]
Computerleverancier Dell adverteert dat ze werken zonder tussenpersoon en maatwerk leveren: de klant bestelt de gewenste configuratie eenvoudig per telefoon of via de website. We ontvingen echter veel klachten over Dell: verkeerde leveringen, hogere prijzen dan afgesproken en een slechte klantenservice.

Het Amerikaanse computerbedrijf Dell is door de consumentenorganisatie voor computergebruikers HCC gedagvaard bij het Hof in Den Haag. HCC is van mening dat de Algemene Voorwaarden van Dell in strijd zijn met het Nederlandse consumentenrecht.

Zo moeten klanten die via internet een computer bij Dell bestellen het volledige bedrag vooraf aanbetalen. Volgens het Nederlands consumentenrecht mag een leverancier maximaal de helft van het aankoopbedrag vraag.

Daarnaast stelt Dell in de Algemene Voorwaarden dat levering in gedeelten kan geschieden en houdt daarbij een slag om de arm: het bedrijf spreekt over een leveringstermijn "bij benadering".

Directeur van HCC, Ronald van Rooden gaf toelichting in de studio. Dell wilde in verband met de lopende rechtszaak niet reageren. In Radar kwamen ervaringen van teleurgestelde en boze klanten van Dell aan bod.

Zo was er het geval van een navigatiesysteem dat maar deels ontvangen en dus onbruikbaar is, terwijl de garantietermijn al is ingegaan. Verder waren er werknemers die via een pc-privé project computers kochten en al maanden wachten op de levering van het scherm.

Verder had iemand een nieuw beeldscherm aangeschaft, welke bij levering kapot bleek te zijn. Dell verving deze voor een tweedehands beeldscherm maar ook deze bleek defect. De koper eist een nieuw beeldscherm, maar Dell laat niets van zich horen.

HCC helpt mensen die in de afgelopen 3 maanden iets bij Dell hebben gekocht en daar niet tevreden over zijn met het ongedaan maken van de koop. Als dit langer geleden is aangeschaft en er is een gebrek geconstateerd, dan geldt er volgens HCC een termijn van 6 maanden waarbinnen de klant dit bij Dell aanhangig kan maken.

Voor vragen kunnen mensen mailen naar consument@hcc.nl. Bellen tijdens kantooruren kan ook: 030-6355050. Zie ook www.hcc.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik ben blij dat ik mijn pc's zelf inelkaar kan schroeven, het enige nadeel is dat andere mensen dit ook weten :)
Vanavond bij kennissen op de hobby tour geweest (draaien nog op een P1 - 166) ivm virusjes (maar 13 deze keer) en kwamen met de folder van de nieuwe "prijsdoorbraak" pc van AH aanzetten.......
Maar uitgelegd waarom dit een absoluut bagger systeem is dat ik niet zou durven te verkopen.....

Martin.
 
Geplaatst door gast0225
Ik wil ook een Dell (.............. of juist niet ;) )


Voor vragen kunnen mensen mailen naar consument@hcc.nl. Bellen tijdens kantooruren kan ook: 030-6355050. Zie ook www.hcc.nl

Je bent een persoonlijke vendetta tegen Dell begonnen??
Sorry, niets persoonlijks hoor, maar ik denk dat er over iedere computer leverancier wel wat te vinden is, ik heb bijvoorbeeld hele slechte ervaringen met Compaq, IBM, HP, Escom, Vobis en nog wat lokale pc-boeren en dan gaat het niet alleen over de geleverde kwaliteit van het product maar ook over de verleende service.
Zoals in Nederland gebruikelijk, als het een groot bedrijf betreft dan schoppen we er met z'n allen tegenaan, niet dat ik beweer dat er niets aan de hand zou zijn, maar enig idee hoeveel pc Dell in dit geval heeft afgeleverd en wat dan het percentage klachten is? Ik ken lokale pc-boeren waar dat tegen de 50% ligt, alleen dat zijn dan maar weinig mensen en niet interessant voor de media, terwijl die gedupeerden misschien wel veel meer geld kwijtraken.
En weet je wat zo gek is, het bedrijf waar de meeste klachten over hun product zijn blijft driekwart van de wereld, braaf trouw en gaat men gewoon over de de aanschaf van de volgende windows versie.

Een beetje nuance aanbrengen mag mijns inziens wel.
 
beste Maestro,

ik praat alleen zelf al over een kleine 8000 (!!!) machines waar ik kennis van draag (aankoopt etc.) Niet dat die allemaal kapot zijn gegaan, maar ik weet in dit geval best wel een heel klein beetje waarover ik het heb. Het toeval dat Radar dit opneemt in zijn programma is alleen maar grappig.

Ik denk dat een programma als Radar dit soort bedrijven inderdaad "graag" aanpakt, maar ook weer niet zo graag, dat ze het alleen maar doen om te "schoppen". Er zullen (verhoudingsgewijs) heeeeel erg veel klachten bij HCC / Radar zijn binnengekomen over Dell, daar ben ik van overtuigd.

En nee, ik begin geen persoonlijke vendetta tegen Dell, mijn motivatie is zodanig "zuiver" dat 'ie naadloos aansluit bij de naam van de helpmij site. Waarom ?

Er zijn best wel veel mensen die wat minder verstand hebben van pc's en dus een kant en klare machine bij meneer Dell kopen. Deze mensen voelen ook geen "kriebels" als de machine ouder is dan 2 of 3 jaar, integendeel, ze zijn veelal uiterst tevreden over hun machine en doen er vaak een jaar of 5 a 6 mee. En DAAR nu zit 'm de kneep en BEGINT mijn verhaal. NADAT de garantietermijn is verstreken !

Een ander heel plezierig "euvel" van de Delletjes is hun relatieve compatibiliteit met universele hardware. Vaak is het dus gewoon niet mogelijk om zomaar even om de hoek een stukje uitbreidingshardware te kopen omdat het verrekte gemodificeer (is dat een goed Nederlands woord? Ik geloof het nooit....... ;) ) van dit soort bedrijven zo ver gaat, dat zelfs het P&P principe ervan gaat stotteren als er iets wordt ingebouwd -> het WIL dus gewoon niet gaan werken,
TENZIJ het natuurlijk uit de stal van Dell komt.......... (Nuance aanbrengend: DIT was tot voor kort zo, mogelijk is het sinds 2002 verbeterd, want sinds die tijd wil ik niets meer met Dell te maken hebben.)

Ik herhaal een eerdere opmerking :

als je bij een bedrijf als Paradigit of een "'goede" lokale pcboer om de hoek een pc koopt en die pc gaat stuk na een jaar of 4 dan wordt 'ie heel gewoon tegen normale reparatiekosten gerepareerd. Dat gaat je dus niet lukken bij Dell / HP / IBM / Packard en Hell en noem ze maar. op. Alleen al de kosten om de machine t.p. te krijgen zijn enorm.

DAAROM pleit ik voor goede lokale pc-boeren en / of GOEDE grote landelijke ketens. Niets persoonlijks tegen Dell, WEL tegen hun serviceverlening NA de garantie !
 
Laatst bewerkt:
Je bent een persoonlijke vendetta tegen Dell begonnen??
HHmmmm, lijkt mij tijd worden voor een nieuw draadje??

Groetjes,
Martin.

Die het "netjes" wilde houden :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan