Opbouw van Ervaringsmatrix

Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Beste helden,

Ik wil graag een ervaringsmatrix opbouwen. Ik zou dit graag automatisch ingevuld zien.
De 3 geel ingevulde cellen laat ik vanuit een ander deel van mijn bestand, wat hier niet relevant is te laten zien, ingevuld worden.
Vanaf hier zou ik graag d.m.v. een macro zien dat, zie voorbeeld in bijlage, project 5, in hal 5 met 1 opgehoogd wordt onder het betreffende persoon

In de bijlage zou Kim dus bij project 5 opgehoogd moeten worden van 6 naar 7
Zou de naam Jean hier staan dan zou er onder de naam Jean Project 5 van 0 naar 1 opgehoogd moeten worden.

Zouden de gele cellen bijvoorbeeld: 9 betreffen met Project 9 en de naam zou Adam zijn de macro dus bij Adam project 9 van 8 naar 9 moeten veranderen etc. etc.

Is er iemand die dit voor mij kan verwezenlijken? Ik zou er weer dolblij mee zijn.

Alvast bedankt voor jullie oplossingen.:thumb:

mvg,

Frank

Bijlagen

Is dit een relevant voorbeeldbestand?, of kunnen we meerdere zelfde hal-nummers met een ander projectnummer verwachten?
Op basis van dit bestand doet of de hal- of projectnummer er niet toe dan.

Maak je gebruik van gegevensvalidatie voor het invoeren van het project en de naam? Scheelt wat controles in de codes.

Als basis kan je zoiets gebruiken
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address(0, 0) = "C5" Then
    x = Application.Match(Target.Offset(, -1), Range("B6:B41"), 0) + 5
    y = Application.Match(Target, Range("E5:Q5"), 0) + 4
    Cells(x, y) = Cells(x, y) + 1
  End If
End Sub

Dat zou inderdaad wel voor kunnen komen HSV.
Zelfde hal ander project.

VenA nee er wordt voor dit geddelte geen gebruik gemaakt van gegevensvalidatie.
Effe gauw gecheckt jouw code en volgens mij doet hij aardig wat mijn vraag was. Check morgen verder.
Alvast bedankt zover voor de snelle reactie.

VenA, werkt weer fantastisch. Bedankt voor de oplossing. 23 minuten na melding vraag de oplossing. Is dat snel of is dat snel.
Vraag opgelost hierbij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan