• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opdrachtknop aan juiste pagina koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Komt helemaal goed Philiep. :thumb:
Dank voor al de ondersteuning.
Uiteraard ben ik inmiddels ook donateur geworden.
 
Hoi Philiep,

In post #26 heb je mij dat mooie menu aangereikt (Nee, ik heb er niet in zitten kl..)
Echter, bij de printopdracht "Sla roosterblad en Therapie op als één PDF" worden alle bladen uitgeprint.
Lukt het je om daar een pdf van de aangegeven bladen van te maken.

Voor het dubbelzijdig afdrukken van het Overzicht kamers had ik een Sub printje.
Om te testen had ik deze Makro even apart gezet om hem even met het groene pijltje naar rechts te testen.
Dat werkte prima. Er werd netjes dubbelzijdig geprint.

Nu probeer ik hem aan een CommandButton3 te koppelen (zie onder) krijg ik een foutmelding op de eerste regel: "Er wordt een sub verwacht".

Hoe kan ik dat oplossen?


Private Sub CommandButton3_Click()

Sub printje()
myprinter = Application.ActivePrinter
x = 0
Do Until x = 9
On Error Resume Next
Application.ActivePrinter = "PRT-17 PCL6 Driver for Universal Print op Ne0" & x & ":"
If Err.Number <> 0 Then
x = x + 1
Else: Exit Do
End If
Loop
With Application
.Dialogs(xlDialogPrinterSetup).Show
.ScreenUpdating = False
Sheets("Overzicht kamers").Range("A2:L18, A19:L33, A38:L60, A61:L69").PrintOut
.Goto Blad1.[A1]
.ScreenUpdating = True
.ActivePrinter = myprinter

End With

End Sub
 
Beste Jan,
In mijn voorbeeld print hij alleen Roosterblad en Therapie af, Dat betekend dat in uw echte betand bij beheer van namen fouten zitten, neem vanuit mijn voorbeeld de 2 lijstjes addtopdf letterlijk over in uw echte bestand en wis alle andere addtopdf lijstjes die je er al in gefoefelt hebt
(en ik weet dat ze erin zitten want je hebt al een vbtje gepost met uw gefoefel.)
Voor uw tweede vraag verwijder gewoon
Code:
Sub printje()
 
Beste Jan,
In mijn voorbeeld print hij alleen Roosterblad en Therapie af, Dat betekend dat in uw echte betand bij beheer van namen fouten zitten, neem vanuit mijn voorbeeld de 2 lijstjes addtopdf letterlijk over in uw echte bestand en wis alle andere addtopdf lijstjes die je er al in gefoefelt hebt
(en ik weet dat ze erin zitten want je hebt al een vbtje gepost met uw gefoefel.)
Voor uw tweede vraag verwijder gewoon
Code:
Sub printje()
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan