Opdrachtknop met toelichting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Ik heb een aantal opdrachtknoppen (ActiveX) op mijn werkblad (Excel 2007/10) staan. Het lukt me echter niet om daar een korte toelichtende verklaring onder te zetten zodat de gebruiker weet wat te doen. Iemand een idee hoe dat voor elkaar te krijgen?; ik zie het echt niet bij eigenschappen maar volgens mij moet het echt wel kunnen.

Opmerking:
Ik heb denk ik iets merkwaardigs ontdekt: Ik heb in de betreffende map ook een grafiekblad. Daarop wilde ik een opdrachtknop (ActievX) maken om terug te kunnen keren naar de hoofdsheet. Dat lukte echter niet: ActiveX-knoppen niet te selceteren. Echter, als ik deze knop aanmaak (met plaatje!) op een gewone sheet en deze vervolgens verplaats naar het grafiekblad en daar een macro aan koppel, dan werkt het gewoon. Meer nog: als ik erop ga staan verandert de muis in een handje en ik krijg een korte toelichtende tekst afkomstig van de naam (bij eigenschappen genoteerd)...

Dank voor de hulp, maar dit is me inderdaad wat te omslachtig of niet mogelijk (ik heb uit veiligheidsoverwegingen de rechtermuisknop uitgeschakeld).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan