Opdrachtknop verwijderen met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wampie Beukies

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Hallo,

Ik heb standaardbestanden in Word, die middels een druk op de knop waarden ophalen uit Excelbestanden en daarmee een nieuwe brief maken. Op deze nieuwe brief wil ik de opdrachtknop verwijderen aan het eind van de macro.
In 1 bestand, dat ik een tijd geleden gemaakt heb, gaat dit prima met de volgende code:
Code:
ActiveDocument.Shapes("Control 2").Select
    Selection.ShapeRange.Delete
Hoe ik ooit aan die naam: 'Control 2' gekomen ben, weet ik niet meer, het is niét de naam van de knop.
In andere bestanden probeer ik hetzelfde te doen, maar het werkt niét met 'Control 2', noch met 'Control 1', noch met de naam van de knop: 'Commandbutton1'.
Ik heb van alles geprobeerd om de naam te achterhalen of de knop zelf te hernoemen, maar ik krijg in de nieuwe bestanden de gewenste functie niét aan de gang. Ook niet met diverse andere opties die ik op internet vond.

Heeft iemand een idee, waarom het in het ene bestand wél werkt en in anderen niét. Of heeft iemand een idee waar de waarde 'Control 2' vandaan is gekomen?

Ik heb van alles geprobeerd om de naam te achterhalen of de knop zelf te hernoemen,
Ook dit?
Code:
Sub chkShapes()
Dim shp As Shape
    For Each shp In ActiveDocument.Shapes
        MsgBox shp.Name
    Next shp
End Sub
Shapes krijgen automatisch een naam van Word, dus als je een shape maakt vanuit een macro heb je niet gelijk de controle over die naam, tenzij je die gelijk meegeeft. Overigens snap ik je probleem niet helemaal, want in een goede sjabloon zou je dat probleem helemaal niet mogen hebben; dan zou je alleen de documentgegevens in het nieuwe document zien. Ik zou dus in ieder geval ook het ontwerp van je sjabloon nog eens tegen het licht houden!

De opdrachtknop word niet via VBA aangemaakt, maar staat in het standaardbestand, net als de macro en de mergefieldkoppelingen. Ik zou niet weten hoe ik dit anders op moet lossen?

Als de knop in het standaardbestand staat, heeft-ie toch een vaste naam? En hoeft hij niet in het samenvoegbestand te staan?

De knop hééft een vaste naam, maar nergens lijkt dat op 'Control 2', ook niet in het bestand waar de functie wél werkt. En ik zoals gezegd, zou ik niet weten hoe ik de knop niét laat verschijnen in het mergebestand. Als ik dat wist, had ik geen probleem.

Doe er eens wat bestanden bij, dat kijkt makkelijker.

Kan bestanden niet uploaden

Ik kan de bestanden niet uploaden. Wellicht omdat het .docm bestanden zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan