opdrachtknop voor e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

zonwering

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2006
Ik zou graag willen weten hoe ik precies de macro moet instellen om via een opdrachtknop, op een access formulier, een e-mail te sturen.
Ik heb een database met adres gegevens met een e-mailadres. Dit e-mail adres wil ik automatisch in de nieuwe e-mail bericht gebruiken.

Op het forum heb ik het een en ander gevonden via macro's dit heb ik geprobeerd en het werkt, alleen krijg ik een lege e-mail. Als ik iets invul bij; naar of BCC krijg ik een leeg e-mail zonder adres i.p.v. gewenste e-mail adres tevens hoop ik dat outlook niet direct de e-mail verstuurd omdat ik eventueel zelf tekst erbij wil zetten.

Wie kan mij helpen. thanks!

Hoi,

Ik heb de verwijzing bekeken en geprobeerd toe te passen echter ik kom hierniet uit.

Als ik bij sendobject, actieargumenten, bij, naar, de veldnaam in type waar het e-mailadres instaat, met of zonder haakjes, krijg ik niet de gewenste uitwerking.

Ik ben geen expert in acces en in programmeer taal helemaal niet kan je mij vertellen hoe ik wel de gewenste uitwerking krijg.

met vriendelijke groet.

1) Maak een nieuwe knop aan
2) Selecteer de knop
3) rechtermuisknop: Eigenschappen
4) Kies tabblad gebeurtenis
5) Bij klikken: vul hier het volgende in

=fEmail_link(Nz([veldnaamvanhetemailadres]))

veldnaamvanhetemailadres wordt natuurlijk de naam van het veld die jij gebruikt voor het e-mail

emailknop

Hallo Dirkdrent,

Ik heb even meegelezen naar jouw oplosing maar naar welke module luistert jou =fEmail_link(Nz([veldnaamvanhetemailadres]))
Ik neem aan dat =fEmail luistert naar een module?

Wil ook graag jouw oplossing gebruiken, thx zover Thedon:confused:

Onderstaand was ik vergeten erbij te vermelden, ik heb deze code zoals de tekst beneden aangeeft te danken aan Bert, http://sforsoftware.nl Ik hoop dat je met onderstaande tekst eruit komt anders hoor ik het wel. Groetjes Dick

Function fEmail_link(strEmail_adres As String)

'Alleen e-mail adres linken
'Met dank aan Aat
'Code met dank aan Bert, http://www.sforsoftware.nl
If Len(strEmail_adres) > 5 Then
If InStr(2, strEmail_adres, "@") Then
strEmail_adres = "mailto:" & strEmail_adres & "?SUBJECT=" & "" & "&BODY=" & ""

FollowHyperlink (strEmail_adres)

Dim stDocName As String

Else
MsgBox strEmail_adres & " is geen geldig e-mail adres"
End If
Else
MsgBox "U hebt geen e-mail adres ingevoerd", vbExclamation, "Geen e-mail adres"
End If

End Function

emailknop

Dank je wel Dirkdrent,

Werkt perfect, ik zal de bronvermeldingen behouden, is goede tip:thumb:

thx Thedonnl

Ik heb de aanwijzingen opgevolgd alleen weet ik niet waar ik de broncode moet plaatsen om het te laten werken. Ik heb het bij modus geplakt en de opdrachtregel bij: eigenschappen, opdrachtknop, gebeurtenissen, bij klikken, geplakt. Het resultaat was dat ik nu bij het openen van een nieuwe e-mail de regel in het begin wel krijg incl het web adres, waarna het verdwijnt en alleen de gegevens na het @ overblijft met een # achter .nl of .com.

Wat doe ik verkeerd en hoe moet ik het stapsgewijs het precies instellen / plakken zodat het werkt.

Hoi Dirkdrent

De volgende regel heb ik geplak; bij klikken =fEmail_link(Nz([veldnaamvanhetemailadres]))

In het invoer regel bij klikken: staat aande rechterkant een knop met ... daar moet je opklikken en dan klik je opbouwfunctie voor programmacode. Hier plak je dan de broncode.

Ik heb bij opbouwfunctie voor programmacode het volgende geplakt

Function fEmail_link(strEmail_adres As String)

'Alleen e-mail adres linken
'Met dank aan Aat
'Code met dank aan Bert, http://www.sforsoftware.nl
If Len(strEmail_adres) > 5 Then
If InStr(2, strEmail_adres, "@") Then
strEmail_adres = "mailto:" & strEmail_adres & "?SUBJECT=" & "" & "&BODY=" & ""

FollowHyperlink (strEmail_adres)

Dim stDocName As String

Else
MsgBox strEmail_adres & " is geen geldig e-mail adres"
End If
Else
MsgBox "U hebt geen e-mail adres ingevoerd", vbExclamation, "Geen e-mail adres"
End If

End Function

Tevens op de invoer regel de volgende regel geplakt =fEmail_link(Nz([veldnaamvanhetemailadres])) echter zowel met als zonder het geplakt doet het verder niets.

Wat nu?

[veldnaamvanhetemailadres] hier de naam van het veld invullen die jij gebruikt voor het e-mail kijk eens wat er dan gebeurt

Er gebeurd helemaal niets als ik de regel =fEmail_link(Nz([E-mailadres]))
met de juiste veldnaam plak bij de invoer regel van: Bij klikken
Bij opbouwfunctie voor programmacode plakken heeft geen zin

er gaat toch ergens iets fout bij mij werkt het uitstekend en bij de persoon in 1 van de vorige berichten ook. Ik zou toch iets even goed nakijken als je echt niets vergeten bent. Programmacode heb je wel nodig bij klikken.

hallo zonwering,
Jou probleem had ik ineerste instantie ook, omdat ik abusiefelijk de eigenschap van het veld [emailadres] op hyperlink had staan, nadat ik het op "tekst" had gezet ging het wel goed, wellicht staat het bij jou ook foutief?

succes:shocked:

Ik heb in een nieuwe test database alles nogmaals gedaan zoals door andere verteld werd en het blijkt toch te werken.

Mijn dank aan iedereen die geholpen heeft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan