Opdrachtknop voor nieuw formulier: geen filter op nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernadette87

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2008
Hallo,

ik wil vanuit een formulier via een opdrachtknop naar een ander formulier. Dit is gelukt door er een macro te plaatsen (formulier openen). het gaat om een episode, waarvan de belangrijkste gegevens in het hoofdformulier worden ingevuld, en waarbij ik graag zou willen dat ik via de opdrachtknop bij een ander formulier kom, waar de details voor deze ene episode ingevuld kunnen worden. Echter, nu moet ik alsnog zelf na het klikken op de opdrachtknop het nummer van de episode opnieuw invullen. Is er een mogelijkheid dat het nummer, net zoals bij een subformulier, er al staat (zodat je alleen details voor die episode in kan vullen, van waaruit je komt)??

alvast bedankt!!
groeten, bernadette

Hoi Bernadette,

vervang de macro door VBA code:
dit wordt dan iets van:
Code:
Private Sub btnKnopje_Click()
  DoCmd.OpenForm "TweedeFormName", , "EpisodeID=" & me.txtEpisodeNr
End Sub

Je moet uiteraard even de variabele namen aanpassen aan jouw veld- en form namen

Hoi,

bedankt voor je reactie!
maar waar moet ik deze VBA code invoeren? want als ik een macro opstel moet ik bij 'actie' kiezen uit een aantal acties, zoals formulier openen.

groeten bernadette

Wanneer je het Opbouwfunctie kiezen scherm krijgt, kies je voor Opbouwfunctie voor programmacode ipv Opbouwfunctie voor macro's

Hoi,

nogmaals bedankt.
hij geeft nu een compileerfout aan :( : Kan de methode of het gegevenslid niet vinden, waarbij hij .txtEpisodeNr selecteert. Ik heb al geprobeerd EpisodeNr te veranderen in EpisodeID (zoals bij mij het nummer heet)

groeten bernadette

Zodra je me. intypt, geeft intellisense je een lijst met objecten die op je form voorkomen. Plaats anders even een kopie van je lege access database, dan is het wat makkelijker praten. Je mag 'm evt ook mailen, zie mijn profiel voor mailinfo

Hoi, ja dat is inderdaad makkelijk.
maar als ik via deze site je een email wil versturen, kan ik geen bijlage toevoegen, of wel?
sorry ik gebruik dit forum voor het eerst eigenlijk :o
Kun je je emailadres naar mij mailen? dan stuur ik het je via mijn eigen mail
bedankt !
groetjes

Lol, wil ik best doen, maar je hebt je profiel ingesteld dat je geen mails wilt ontvangen.. :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan