• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opdrachtknop zichtbaar in meerdere bladen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abco_B

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2006
In een werkmap heb ik meerdere bladen en een macro die van toepassing is op deze bladen.
Ik wil de macro kunnen activeren door een opdrachtknop.

Moet ik in alle werkbladen een aparte opdrachtknop maken of kan ik ook één opdrachtknop maken die zichtbaar is in meerdere bladen ?

Abco

Abco_B zei:
In een werkmap heb ik meerdere bladen en een macro die van toepassing is op deze bladen.
Ik wil de macro kunnen activeren door een opdrachtknop.

Moet ik in alle werkbladen een aparte opdrachtknop maken of kan ik ook één opdrachtknop maken die zichtbaar is in meerdere bladen ?

Abco
hallo Abco,

Heel eenvoudig, knop kopieeren en plakken in de volgende bladen.

Gr Justes

En is het ook mogelijk de opdrachtknop op bijvoorbeeld een werkbalk te plaatsen zodat de knop te verplaatsen is ?

Je zou een menu kunnen maken waarin je een knop zet met je macro erin.

Via Beeld - Werkbalken - Aanpassen krijg je een menu te zien.
Kies daarin voor het tabblad Werkbalken.
Kies vervolgens voor Nieuw
Je kunt daarna een naam geven aan het menu.
Klik op OK
Ga naar Opdrachten om een icoon te kiezen en sleep die icoon naar je menu.

Kies opnieuw voor Beeld - Werkbalken - Aanpassen.
Klik met je rechtermuisknop op de icoon van je menu.
Kies voor Macro toewijzen (onderaan de lijst)
kies een macro en klik op OK.

Ok, dit is inderdaad wat ik zoek.

Is het ook mogelijk om zelf een pictogram te ontwerpen met bijvoorbeeld een tekst op de opdrachtknop ?

Abco

Abco_B zei:
Ok, dit is inderdaad wat ik zoek.

Is het ook mogelijk om zelf een pictogram te ontwerpen met bijvoorbeeld een tekst op de opdrachtknop ?

Abco

Via Beeld - Werkbalken - Aanpassen zie je een scherm. Klik vervolgens met je rechtermuisknop op de icoon van je menu.
Er verschijnt een lijst van mogelijkheden.
Ik zal er een paar uitlichten:

Naam: Naam geven aan je icoon
Knopvlak wijzigen: ander icoon (plaatje) kiezen.
Knopvlak bewerken: je icoon aanpassen. (bijv. kleur), maar je kan ook een geheel eigen icoon ontwerpen.

In die lijst staat ook de mogelijkheid om aan te geven wanneer de tekst zichtbaar moet zijn. (altijd, alleen in menu etc).

Je kan je dus geheel uitleven.

Roncancio,

Bedankt voor je uitleg !
Hier kan ik inderdaad mee aan het werk.

Heb ik trouwens toch nog een vraag:

Is de door mij aangemaakte werkbalk nu ook automatisch zichtbaar op elke pc waar dit bestand geopend wordt ?
Is het mogelijk dat deze werkbalk alleen zichtbaar is als dit bestand geopend wordt ?

Vragen zijn inmiddels opgelost: Werkbalk toevoegen aan werkmap

Abco

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan