Opdrachtprompt (cmd.exe)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Hallo,

Ik moet iets doen in Opdrachtprompt, alleen heb ik daar nog nooit mee gewerkt. Kan iemand mij uitleggen hoe dat ongeveer werkt?

Hartelijk dank!

Groeten, xp2

Wat moet je er doen dan? Misschien dat we je stapsgewijs kunnen helpen.

Ik weet niet of ik iets uit een ander onderwerp mag plaatsen, maar het gaat hierom:
Ik heb een probleem met mijn kalendergadget en dit schreef iemand terug:
Hallo,

Je hebt 2 mogelijkheden om dit op te lossen. Ze zijn allebei even goed.

1. Download deze Fix-it van Microsoft voor het zo op te lossen. Hierna je pc wel herstarten (makkelijkste manier)
2. Start CMD, hierna rechter-muisklik en voer dit uit als administrator. Typ dit in wat in vet staat regsvr32.exe vbscript.dll . Druk op Enter. Herstart hierna de pc.

Hopelijk is hiermee je kalender gadget er weer, maar dan niet meer in het oranje :thumb:

En ik kies hier voor de 2de optie aangezien ik geen internet heb op mijn pc. Dus ik moet CMD gebruiken.
Alleen weet ik dus niet hoe dat werkt.

Groeten, xp2

Het staat er eigenlijk zodanig uitgelegt dat je gewoon zijn 2 stappen moet volgen. Wat voor besturingssysteem gebruik je?

Oke...
Mijn besturingssysteem is
Windows 7 Home Premium (64-bits)
Service Pack 1

Oke! Dan is het een kwestie van de volgende stappen volgen:

- Klik op de Start-button.
- Typ in de balk in CMD
- Dan komt CMD tevoorschijn, dan klik je daar met de Rechter! muisknop op, en dan klik je op Uitvoeren als Administrator.
- Dan krijg je een schermpje met als titel Opdrachtsprompt, en dan typ je in regsvr32.exe vbscript.dll en druk je op Enter.
Dan voert hij de herstelprocedure uit die bij die opdracht hoort.
Daarna zal hij je pc herstarten, of hij zal je vragen de herstart handmatig in te zetten.
En voila, als het goed is is je probleem opgelost!

Ik hoop dat je er zo uit komt, laat het me weten!

Oke. Dus als ik het goed begrijp is het dit:

1. Start > cmd.exe
2. Dan typ ik: "regsvr32.exe" en dan -SPATIE- "vbscript.dll" gevolgd voor Enter.
3. Pc opnieuw opstarten en klaar is Kees?

Dan weet ik zeker dat het goed gaat. :)

Dat klopt helemaal. Zolang je er maar op let dat je de Opdrachtprompt uitvoert als Administrator, kan dit niet fout gaan.

Oke, ik heb nu het volgende;
Er staat in de titelbalk: "Administrator: Opdrachtprompt"
En dan in het zwarte vlak staat er:
"Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright <c> 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\Windows\System32>_

en bij de versie zonder administrator staat het volgende:
"Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright <c> 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\Users\TK87-GU-401NL>_

Moet ik het achter de usernaam of achter System32 typen?
(misschien stel ik nu een erg domme vraag maar dit is de allereerste keer dat ik Opdrachtprompt gebruik...)

AANVULLING

Ik zie bij "Eigenschappen van regsvr32.exe" dat regsvr32.exe Microsoft Register Server is.
Groeten, xp2

Laatst bewerkt:
Zodra die Opdrachtsprompt opent gelijk dat "regsvr32.exe" en dan -SPATIE- "vbscript.dll" er neer zetten en op Enter drukken. Je hoeft de TypCursor niet eerst ergens anders heen te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan