Opeens allemaal virusmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Weet iemand of er een soort wereldwijde virusaanval aan de gang is? Ik heb de afgelopen 45 uur 14 mailtjes gekregen met virussen erin. Die mailtjes bereiken me niet echt, want ze worden ondervangen door het Zon Antivirus Filter (van Zonnet dus), dus ik heb geen last van de virussen zelf, maar wel van al die meldingen van Zon in mijn postvakje.

Dit bericht is automatisch gegenereerd door de zonnet.nl mail server om u te waarschuwen dat de e-mail met als afzender jatc@21cn.com is geinfecteerd met virus: Win32/Sobig.F@mm.

De afzender is steeds weer een ander adres dat ik niet ken, het virus is steeds Sobig.F, en het onderwerp is altijd nonsens ("Your details", "Re: Approved" (suggererend dat het een antwoord op mijn mail is), etc.). Heeft iemand een verklaring voor dit plotselinge aantal? Ik krijg gewoonlijk heel weinig spam.

Bedankt alvast voor je reactie,

Ingmar

Laatst bewerkt:
Heb ik ook vreselijk last van gehad vorige week.. maar heb nu al een paar dagen niks meer ontvangen.. dus ik denk dat het vanzelf wel stopt.

Ok, bedankt. Ik lees dat er ook mensen zijn die er honderden krijgen, dus het valt misschien nog mee. Vannacht, na het stellen van mijn vraag hierboven, zijn er tussen 00.00 en 03.30 nog 15 binnengekomen, erna niets meer, dus hopelijk is het nu over.

Nu ik toch bezig ben, in de mededeling die ik van Zon erover krijg:

Dit bericht is automatisch gegenereerd door de zonnet.nl mail server om u te waarschuwen dat de e-mail met als afzender info@hoteldesartistes.com is geinfecteerd met virus: Win32/Sobig.F@mm.
Het virus is verwijderd.
Het is niet mogelijk een reply op dit bericht te sturen.

Zoek zo spoedig mogelijk contact met de verstuurder, als u deze kent. De verstuurder weet wellicht niet dat zijn PC met een virus is besmet.
NB: de genoemde afzender hoeft niet de echte afzender te zijn. Virussen kunnen zelf een afzender kiezen.

Het bestand (part0002:document_9446.pif) als bijlage toegevoegd aan de e-mail (met onderwerp: Re: That movie) met als afzender info@hoteldesartistes.com is geinfecteerd met het virus: Win32/Sobig.F@mm.
Het bericht met het virus is verwijderd.

Dit is een kopie van de e-mail header:
Received: from flits103-121.flits.rug.nl (HELO JDKC2ZTCIIGMJT3) ([129.125.103.121])
(envelope-sender <info@hoteldesartistes.com>)
by postbus01.zonnet.nl (qmail-ldap-1.03) with SMTP
for < >; 30 Aug 2003 16:59:57 -0000

wie/wat is hier "flits103-121.flits.rug.nl"? Meeste van deze mailtjes komen daar vandaan. Rug zou rijksuniv. Groningen kunnen zijn? (ik woon in Groningen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan