Opeens een Tab bij nummering opnieuw beginnen bij 1

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Goedemiddag,

In een document gebruik ik een opsomming (stijl welke ik heb ingesteld, zie bijlage 1). Als ik dan bij een volgende opsomming instel dat de nummering weer bij 1 moet beginnen komt er bij 1 een extra tab (zie 2). als ik dan bij de eigenschappen de tab verwijder blijft het voorkomen. in het scherm zie ik ook dat er allemaal extra instellingen staan:

Lettertype: Vet, Inspringing:
Links: 0 cm
Verkeerd-om: 0,63 cm
Regelafstand: Meerdere 1,2 rg, Meerdere niveaus + Niveau: 2 + Nummeringstijl: 1, 2, 3, … + Beginnen bij: 1 + Uitlijning: Links + Uitgelijnd op: 0 cm + Tab na: 1,27 cm + Inspringen op: 1,27 cm
Op basis van: Standaard
Volgende stijl: Artikelopsomming 2 OVK

Waar haalt Word de vetgedrukte instellingen vandaan? Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt, Marietha

Bijlagen

• 2.JPG
    2.JPG
    2,3 KB · Weergaven: 6
  • 1.JPG
    1.JPG
    2,3 KB · Weergaven: 6
Ik snap je probleem niet helemaal, en aan plaatjes hebben we niet zoveel. Veel beter is het om een documentje mee te sturen met de situatie. Maar dit:
als ik dan bij de eigenschappen de tab verwijder blijft het voorkomen.
snap ik dus niet. Met welke eigenschap kun je een tab verwijderen? Ik doe dat altijd met de Backspace.

De instellingen zie je altijd; dat zijn namelijk alle alinea instellingen die zijn gebruikt in die specifieke alinea. Blijkbaar heb je een nummeringstijl gekozen met meerdere niveau's, wat natuurlijk kan als je dat nodig hebt.
Sowieso is de handigste manier (vind ik) om een enkelvoudige nummering te maken: typ 'm. Dus als je in een alinea "1.<Tab>" typt, dan heb je de gewenste nummerstijl te pakken.
Zelf heb ik een hekel aan inspringende nummers, dus nadat de alinea genummerd is (en vermoedelijk ook bij jou) is ingesprongen, druk ik gelijk op <Ctrl>+<Shift>+<m> om de inspringing ongedaan te maken. Het nummer staat dan in de kantlijn, en de volgende alinea wordt automatisch op dezelfde manier doorgenummerd.

Als ik, na een stuk 'normale' tekst weer opnieuw wil nummeren, doe ik precies hetzelfde: gewenste nummer typen, zoals hierboven beschreven.
Dus leg even uit wat jij dan doet.

Even ter informatie: als je een nummering op meerdere niveau's gebruikt, dan spring je met de Tab toets elke keer als je daar op drukt een niveau verder. Dus één keer tab geeft (als je 1 genummerde regel hebt) 2.1, twee keer tab geeft je dan 1.1. En zo verder.

Ha Octafish,

Dank voor je antwoord. We hebben op mijn werk een bepaalde huisstijl, maar die moet iedereen zelf toepassen in de documenten. Daarom wil ik sjablonen maken met onze huisstijl, zodat iedereen makkelijk hierin kan werken en niet elke keer zelf alles hoeft in te stellen in de stijlen.

In de bijlage heb ik een voorbeeld gezet van wat er gebeurd. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Bijlagen

Ik zal er morgen even naar kijken!

Ik kan je probleem in jouw document niet reproduceren. Als ik een nieuwe lijst maak, die met a. begint, en in begin verderop in de tekst een nieuwe lijst, dan begint hij sowieso weer met a., en gaat niet verder met d. (in mijn geval). En de inspringing is ook correct. Dat kan ik gerust een aantal keer herhalen, de nieuwe lijst begint steeds met a. Als ik rechtsklik in een lijst, en kies voor <Doorgaan met nummeren>, dan krijg je netjes de eerstvolgende letter. Aan de inspringing verandert niets. Ook niet als ik dan kies voor <Opnieuw beginnen met a.

Dat is raar. Ik heb office 2019, zou dat nog wat uitmaken? Ik heb het net ook in 365 getest, daar krijg ik ook hetzelfde resultaat.

Laatst bewerkt:
Ik verbaas me een beetje over deze regel uit jouw eerste bericht:
Volgende stijl: Artikelopsomming 2 OVK
Daarbijj past niet de vraag "waar haalt Word de instelling vandaan?" maar wél de vraag de vraag "waar haal jíj Word de stijl vandaan? vandaan?" Ik heb 'm namelijk niet. Als je hem zelf hebt gemaakt, dan kan ik mij nog wel voorstellen dat er in het gebruik iets fout gaat, of kan gaan.

Terug
Bovenaan Onderaan