Opeens geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutger V

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2003
Berichten
14
Hallo,

mijn pc van zo'n 7 mnd deed vandaag niet zo leuk tegen z'n baasje....opeens viel mijn beeld (Iiyama LS902UTuit, ik heb niks gewijzigd in de instellingen en het gebeurde opeens. Na nadere controle bleek het lampje van de monitor heel licht te branden en te knipperren. Ook komt er, vlgs mij vanaf het lampje, een tikkend geluidje...Wanneer ik de stekker van de stroom eruit haal hoor ik soms de stroom 'overspringen', maar misschien is dit normaal...kan iemand mij helpen met dit probleem...misschien zekering ofzo...?? BVD, Rutger
 
Heb je een andere monitor die je kunt proberen? Of een andere PC waarop je de monitor kunt aansluiten? Dan kun je kijken of het echt aan de monitor ligt of aan de Videokaart/PC.

Is het echt de monitor dan kun je er niet zoveel mee.
 
Ja andere monitor werkt wel...dus ligt wel aan de monitor...nadat ik gisteren de zekering eruit en erin deed, brandt het lampje helemaal niet meer....is dit misschien een teken dat hij kapot is en zo ja hoe kan ik dit controleren...?? Of valt er zelf niets anders te doen dan hem naar een computerzaak te brengen...
 
Als het beeldscherm al oud is (ouder dan 2 jaar) zou ik er niets meer aan laten doen. De kosten van reparatie, hoe klein ook, wegen volgens mij nooit op tegen de kosten van een nieuwe monitor.
 
Geplaatst door Rutger V
Ja andere monitor werkt wel...dus ligt wel aan de monitor...nadat ik gisteren de zekering eruit en erin deed, brandt het lampje helemaal niet meer....is dit misschien een teken dat hij kapot is en zo ja hoe kan ik dit controleren...?? Of valt er zelf niets anders te doen dan hem naar een computerzaak te brengen...

Misschien was de zekering net op het randje van heel/stuk en flikkerde daarom. Je kan als je een ohmmeter hebt of een "pieper" de zekering doormeten. Als je geen meter hebt kunnen ze dat in een electronicazaak wel en als deze stuk is kan je gelijk een nieuwe kopen, deze zijn niet duur, zeker als het een glaszekering betreft.

Jane
 
Zekering was jammer genoeg prima in orde....lampje flikkert nog steeds zwak...als iemand nog een idee heeft waar het aan kan liggen hoor ik het graag...maar ik denk niet dat hij aan de praat te krijgen is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan