Opeens geen draadloos internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

visha

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
Hallo,

ik zit met een probleem dat best irritant is.
Ik heb een draadloze router van Sitecom (WL-176).
er is 1 pc bedraad verbonden die altijd internet heeft.
Mijn laptop werkt een tijdje en dan kan ik opeens niet meer verbinden met mijn netwerk :S.
Ik moet dan elke keer naar de router lopen en deze dan resetten.

Ik heb geprobeerd te verbinden met putty maar volgens mij kan dit niet.
Een andere router kopen heb ik ook aan gedacht maar deze router heeft 2 usb poorten waardoor ik dus mijn harddisk kan aansluiten met FTP server.

Is er een manier hoe ik dit probleem kan oplossen? Misschien door een instelling ergens of misschien door iets(script ofzo) dat de router automatisch dagelijks reset?

Byee VRC

Kijk eens welke routers er in de omgeving nog meer op het zelfde kanaal zitten. Als dat zo is is de kans groot dat dat de verstoring geeft. Zet in dat geval de router op een ander kanaal dat nog door niemand wordt gebruikt en dan het liefst zoveel mogelijk vrije kanalen erom heen. Dus als bijv. kanalen 2, 4, 6, 10 en 14 worden gebruikt kies dan voor 8 of 12

Bedankt voor je reactie. ik heb verschillende kanalen geprobeerd. tevens heb ik ook eerst een scan gedaan met programma Inssider om te kijke wat er allemaal in de buurt is maar dit heeft alsnog niet geholpen :(.
nog andere ideeën?

Klinkt als een router cache overflow, probleem eens op deze woorden te googlen naar een oplossing. Mocht je op een van je clients bijvoorbeeld torrents downloaden/uploaden is de kans groot dat dit de oorzaak is. Je lost dit op door het maximaal gelijktijdige verbindingen te verkleinen (bijv. 50 per torrent).

ik heb er op gezocht maar kon niks vinden.
misschien dat ik wat moet veranderen aan de volgende instellingen?
(zie screenshot)

Bijlagen

• ScreenShot458.png
    ScreenShot458.png
    13,7 KB · Weergaven: 47
Fragment en RTS treshold mag je veranderen naar 2304, beacon interval naar 50 (dit zorgt ervoor dat je 'beter' verbonden blijft met je netwerk).
Authentication type staat op auto, hier ben ik helemaal niet bekend mee, heb je nou wel of geen beveiliging op je wi-fi?
Zet authenticationtype anders eens op 'off' en verwijder je draadloze profiel eens, dan opnieuw verbinding maken met je netwerk om na te gaan of je verbinding nu wel stabiel is.

Bedankt voor je reactie.

ik heb de Threshold's op 2304 gezet en beacon interval op 50.
authentication heb ik niet veranderd want ik ben bang als ik zometeen niet meer draadloos kan verbinden. euh.. Ik heb wel wifi security.
WPA2 Mixed and Pre-shared Key.

wat zijn de threshold dingen? ik had het opgezocht en fragment was iets met framework wat hij kan sturen zonder fragmentatie ofzo en RTS was iets van grootte van packetten. Beacon interval was wel duidelijk. dat is de response tijd tussen 2 beacons.

Treshold is de grootte van de pakketjes die worden verstuurt over wi-fi.

Ik kan verder helaas niks voor je betekenen gezien je geen antwoord geeft op m'n vraag en verzoek van eerder.

Geen update voor je netwerkkaart?
Gebruik eens een ander beveiligingstype.
Probeer eens een andere netwerkkaartje. Router en dr. netwerkaartje (verschillende merken) werken niet altijd lekker samen.
Storende factoren?

Treshold is de grootte van de pakketjes die worden verstuurt over wi-fi.

Ik kan verder helaas niks voor je betekenen gezien je geen antwoord geeft op m'n vraag en verzoek van eerder.
euh.. welke vraag bedoel je want ik gaf wel antwoord op de vraag of ik wifi-security had.
verder had ik de rts en fragment en beacon aangepast.
ooh en ik heb de download naar 50 aangepast in mij utorrent
ook in me settings van me wireless networkadapter de rts en fragment op 2304 gezet

Geen update voor je netwerkkaart?
Gebruik eens een ander beveiligingstype.
Probeer eens een andere netwerkkaartje. Router en dr. netwerkaartje (verschillende merken) werken niet altijd lekker samen.
Storende factoren?
andere beveiligingstytpe. hmm daar had ik nog niet aan gedacht :)
heb het nu verandered naar wpa (tkip). kanaal heb ik weer veranderd naar 10
+ andere driver geinstalleerd.

verwijder je wifi driver eens, en installeer em opnieuw..
ik heb een nieuwe geinstalleerd. van versie 1.0.3 ofzo naar v 1.3.2

Allemaal bedankt voor de reacties. ik ga het nu zo een tijdje proberen en kijke of het wat uitmaakt. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan