Opeens geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentmdr

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
11
Goedenmiddag,

sinds een aantal dagen heb ik een probleem met mijn laptop (Acer aspire 7730)
sinds de aanschaf (augustus dit jaar) geen problemen mee gehad, er staat windows vista home premium op, 32-bits.

Ik maakte altijd gebruik van mijn beveiligde draadloos netwerk thuis, tot ik op een ochtend mijn laptop aanzette. Hij maakt nu nog wel verbinding met het netwerk, maar niet meer met internet! Tevens is mijn netwerk opeens een "onbekend netwerk" geworden.

Mijn IP instellingen stonden op automatisch verkrijgen, heb geprobeerd deze handmatig in te voeren maar dit leverde geen verandering op. Ik heb geprobeerd de driver van de netwerkaart te updaten (een Intel(R) wireless wifi link 5100) maar dit gaf ook geen verandering.
Ik heb de laptop mee naar mijn werk genomen om het daar eens te proberen, maar hier stuitte ik op exact hetzelfde probleem.
de laptop van mijn vriendin maakt hier zonder problemen nog steeds gebruik van het draadloos netwerk + internet. Ik kan dus met aardige zekerheid zeggen dat het aan mijn laptop ligt.

Ik heb echt geen FLAUW idee meer hoe ik dit probleem kan oplossen..! ik hoop dat ik hier wat hulp kan vinden!

bedankt alvast!
gr, vincent
 
Hoi,

Er zijn een aantal mogelijke oplossingen.
Belangrijk is echter de vraag of je SSID-broadcasting uit hebt staan.
Zo ja, schakel dat dan weer in voordat je het volgende probeert:

Ga naar het netwerkcentrum
Klik links in dit venster op 'Draadloze netwerken beheren'
Klik eenmaal op de naam van jou draadloze netwerk en op de knop 'Verwijderen'
Na een poosje zie je, als je op het netwerkicoon klikt in het systeemvak als het goed is de melding 'Er zijn draadloze netwerken beschikbaar'
Klik op de optie 'verbinding met netwerk maken ....'
Als je nu de verbinding wilt maken wordt opnieuw om de beveiligingssleutel gevraagd.
Je netwerkverbinding wordt nu opnieuw geconfigureerd.
 
Beste Teun, bedankt voor je reactie.

ssid-broadcasting staat aan.

ik had dit echter zelf ook al geprobeerd, nu nogmaals gedaan zonder resultaat.
als ik opnieuw verbinding probeer te maken krijg ik de volgende melding:

er kan geen verbinding worden gemaakt
de computer is met "netwerknaam" verbonden, maar heeft geen toegang tot internet.
als u verbinding met een draadloze hotspot maakt, dient u indien mogelijk een webbrowser te openen om he tmaken van de verbinding te kunnen voltooien.

jou oplossing heeft dus niet geholpen, nog meer ideeen?
 
misschien gewoon eens even systeemherstel uitvoeren naar de een datum waarop je internet wel nog werkte?

PS: het is misschien nog een stomme tip maar heb je niet per ongeluk op het knopje van het internet gedrukt? :D
 
systeemherstel heb ik ook al geprobeerd, zonder resultaat.. een een knop internet? waar zal ik die vinden?
 
bij sommige mensen is dat knopje van de het draadloos internet ergens langs ge zijkant.
bij mij staat die knop boven mijn toetsenbord naast die van bluetooth.

Het is toch over draadloos internet dat het gaat dat niet meer werkt?
heb je ook al eens geprobeerd met de lan kabel?
 
bij sommige mensen is dat knopje van de het draadloos internet ergens langs ge zijkant.
bij mij staat die knop boven mijn toetsenbord naast die van bluetooth.

Het is toch over draadloos internet dat het gaat dat niet meer werkt?
heb je ook al eens geprobeerd met de lan kabel?

Ehh .... niet goed gelezen denk ik?
Er is namelijk wél een netwerkverbinding, dus de netwerkkaart kan niet uitgeschakeld zijn ....... :confused:
 
Ehh .... niet goed gelezen denk ik?
Er is namelijk wél een netwerkverbinding, dus de netwerkkaart kan niet uitgeschakeld zijn ....... :confused:

ohja, ok... beetje fout gelezen dus :eek:
maar dan blijft de vraag nog, werkt het dan wel als je met een lan-kabel werkt of is dat nu al het geval?
ik veronderstel dat je gewoon draadloos probeert te gebruiken...
 
ik heb het nog niet geprobeerd met een LAN kabel, maar al zou dat werken dan heb ik er nog steeds niks aan.. want ik wil de laptop draadloos gebruiken
 
ok, ik begrijp goed dat je draadloos wil werken.
ik doe ook niets anders maar beschouw het als een test...

dan weten we wat werkt en wat juist niet
 
Uitsluiten problemen met internet provider

Ja, als internet verbinding met LAN kabel wel werkt, sluit je in ieder geval problemen met je internet provider uit.
 
dat klopt, tevens is het dus zo dat ook op andere netwerken (op mn werk bijvoorbeeld) zich hetzelfde probleem voordoet.
 
je bent toch wel ver genoeg teruggedraaid aangezien je zegt dat het probleem plots ontstond, maar toch hé...

sfc /scannow zou misschien ook nog kunnen helpen.
of een in-place installatie van vista moest je de installatie-dvd hebben van vista om het dan zo proberen te repareren.
 
als je bedoelt met de systeemherstel? ja, was zo wanhopig dat ik mn laptop zelfs 3 maanden heb teruggezet..
een vista cd heb ik niet, stond standaard geinstalleerd en werd er niet bijgeleverd. (eigenlijk vreemd ook want je betaald er wel voor!)
en wat sfc /scannow is zou ik echt niet weten......
 
hmmm vreemd! systeemherstel terug naar 3 maand dat ook geen effect heeft want systeemherstel zou de instellingen moeten terugzetten :confused:

Ok, laat die vista installatie-dvd dan maar vallen...
Ik heb deze ook helaas niet bijgeleverd gekregen maar er zijn natuurlijk dan wel alternatieven om eraan te geraken maar daar mag ik hoogstwaarschijnlijk niet verder op in gaan...
Hoe dan ook, bij nader inzien zou die je waarschijnlijk ook niet zo goed kunnen helpen al kan ik dat niet met zekerheid zeggen.

Dan, "sfc(spatie)/scannow" (uitvoeren zonder aanhalingstekens en de spatie natuurlijk gewoon zetten, niet typen :p) dat is een command dat je moet uitvoeren in de opdrachtprompt/cmd te vinden in de bureau accessoires in start.--> uitvoeren als administrator en dan het command typen.
Dit laat toe om windows zelf te laten zoeken naar fouten in het systeem en indien mogenlijk deze dan automatisch te herstellen.

Misschien nog een mogenlijkheid.: Bekijk eens je apparaatbeheer.
staan daar geen uitroeptekens of vraagtekens?
 
sfc /scannow heeft gewerkt! hij doettet weer!!
ontzettend bedankt voor de hulp! voor jou informatie, ik had al bij apparaat beheer gekeken, en er waren geen uitroeptekens.
wat het nou geweest is..? geen idee! maar het is over!
 
sfc /scannow heeft gewerkt! hij doettet weer!!
ontzettend bedankt voor de hulp! voor jou informatie, ik had al bij apparaat beheer gekeken, en er waren geen uitroeptekens.
wat het nou geweest is..? geen idee! maar het is over!

goed dat het gewerkt heeft :thumb:
ik moet eigenlijk toegeven dat ik nog nooit zoveel goeds heb gemerkt van dat command maar het is klaarblijkelijk toch nog wel voor iets goed ;) :p
en apparaatbeheer had belangrijk kunnen zijn moest sfc /scannow je probleem niet had kunnen oplossen he

---
wel nog graag je vraag als opgelost markeren dan :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan